Lentopelastajan perehdytyskurssi naisille

Ajankohta 13.8.2021 - 15.8.2021
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 1.5.2021 9.00 - 7.8.2021 20.00

Kurssi tutustuttaa naisia lentopelastustoimintaan yleisesti ja perehdyttää lentokoneessa toimivan lentoetsijän tehtäviin sekä luo heille valmiudet hakeutua lentoetsijäkoulutukseen.

Kurssi soveltuu reippaille hyväkuntoisille naisille, jotka kykenevät toimimaan lentävässä lentokoneessa, eivät pelkää ilmassa olevia tuulia ja koneen tekemiä etsintäkuvioita sekä kykenevät poistumaan myös hätätilanteessa omin voimin koneesta. Kurssille on mahdollista ottaa kahdeksan (8) naista.

Kurssi liittyy osana SAR-SAWO21 -valmiusharjoitusta. Kurssilla on mahdollisuus tutustua todelliseen lentotoimintaan lentokone-, drone- ja moottorivarjoliidinympäristössä. On hyvä huomioida, että tyypillisen etsintätehtäviin käytetyn Cessna C172 -koneen takaistuinten tilat ovat henkilön pituuden suhteen rajoitetut, ja nelihenkisen miehistön yhteismassa saa olla varusteineen maksimissaan 320 kg.

Osallistuthan kurssille terveenä. Kurssilla noudatetaan vallitsevia koronasuosituksia ja rajoituksia. MPK:n ilmapuolustuspiiri ilmoittaa mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilaisia ei varusteta, joten varaathan mukaasi sään mukaisen vaatetuksen ja yöpymisvarustuksen.

Ohjelmassa mm.
- Ilmapuolustuspiirin ja Suomen Lentopelastusseuran esittely
- Toiminta lentokentällä koneen läheisyydessä
- Lentoetsintä
- VIRVE:n käyttö
- Karttamerkit ja kartan luku.

Kurssihinta kattaa vakuutuksen, koulutuksen, muonituksen ja majoituskulut.
Kurssin järjestelyihin saadaan säätiörahoitusta.

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201
70900 Toivala

Kurssin johtaja Jouni Kröger 0406722215 / kroger@iki.fi