Kouluttaminen, perus #01 (2/2)

Ajankohta 19.6.2021 - 20.6.2021
Kesto 2 x 2 päivää
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 10.12.2020 10.16 - 15.5.2021 9.00

Kurssin jälkeen osallistuja:
tuntee
- (ei tavoitteita)
osaa
- toimia kouluttajatehtävissä MPK:n kursseilla.
hallitsee
- (ei tavoitteita)

MPK:n kouluttajat ja apukouluttajat, MPK:n koulutustehtäviin haluavat sekä maakuntakomppanioiden johtajat

Kurssi on ESMPP:n toimintaan sitoutuneillle ilmainen. Kurssilaiset varustetaan suojavaatetuksella. Omien m91 ja m05 varusteiden käyttö mahdollista mutta ei pakollista. Osa koulutuksesta totetetaan ulkona, sään salliessa.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssin aikana käydään läpi mm. kouluttajan tehtäväkuva, kouluttajana toimimisen periaatteet, monipuoliset opetusmenetelmät, vuorovaikutustaidot, viestintä, koulutuksen suunnittelu ja toiminta ongelmatilanteissa.

Kurssilaiset harjoittelevat rastikoulutuksen kokonaissuorituksen perusteista alkaen. Kurssin lopuksi kurssilaiset suorittavat teoriakokeen ja antavat näyttökokeen rastikoulutuksen toteutuksesta.

Kurssi käsittää kaksi viikonloppua. 1. jakson hyväksytysti suorittaneet siirretään järjestelmän toimesta 2. vaiheeseen.

Kontula
Lirokuja 2