Asekäsittelyammunta - aloittelijat

Kesto 0,5
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 17.12.2020 13.25 - 19.1.2021 23.00

Harjoituksen tavoitteena tutustuttaa ampuja toiminnalliseen asekäsittelyammuntaan, harjoitteet ovat reserviläisurheiluliiton SRA tyyppisiä. Aseina käytetään itselataavaa kivääriä.

18 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset, jotka ovat osallistuneet kiväärin perusammuntoihin.

Huom. harjoitusvuorolla oletuksena on, että osallistujalla on riittävät tiedot ja taidot turvallisesta asekäsittelystä sekä valmius suorittaa yksinkertaisia harjoitteita turvallisesti. Harjoitusvuorolla ei anneta alkeisopetusta ammunnan perusteisiin.

Osallistujamäärä maks. 20 henkilöä

Osallistunut kiväärin perusammuntoihin. Hallitsee kiväärin turvallisen asekäsittelyn.

KURSSI ON TÄYNNÄ!

Kurssin kesto: 9-12

Tyypillinen harjoituksen kulku:

Harjoituksissa keskitytään turvalliseen asekäsittelyyn ja perustekniikkaan. Harjoiteltavia asioita ovat esim. ampuma-asento, aseotteet, valmiusasennot, lippaanvaihdot.

Tyypillinen harjoituksen kulku:
1. Varomääräykset ja harjoituksen kulun sekä tavoitteiden läpikäynti
2. Valmistavat harjoitteet / lämmittely 20 ls
3. Varsinaiset harjoitteet 50 ls
4. Sovellettu harjoitus / Rasti 30 ls
5. Palautepuhuttelu
Yhteensä 100-150 patruunaa (kivääri/pistooli tai yhteensä molemmilla)

Vaadittava varusteet:

· Itselataava kivääri + 3 lipasta
· Kivääriin hihna, joka mahdollistaa sujuvan ja turvallisen aseenkäsittelyn
· Kantolaite lippaille (liivit, chest-rig, plate carrier, vyövarustus) Löytyvät myös lainaksi
· kuulosuojaimet, suojalasit (löytyvät myös lainaksi)
· 100 patruunaa
· Säänmukainen ja liikkumiseen soveltuva vaatetus

Käytettävien varusteiden tulee olla tarkoituksenmukaisia ja mahdollistaa turvallinen toiminta harjoitteissa. Henkilöllisyystodistus tai ajokortti aina mukana. Jos käytät omia aseita, pidä aseluvat mukanasi!

LAINA-ASEEN TARVE?
Jos tarvitset laina-aseen, lähetä siitä sähköposti osoitteeseen lainakalusto(at)gmail.com Otsikkoon mille kurssille tarvitset laina-aseen ja sisältökenttään minkä laina-aseen tarvitset (kivääri ja/tai pistooli). Patruunat laskutetaan jälkikäteen käytettyjen patruunoiden perusteella, kurssimaksun kanssa. Lähetä viesti keskiviikkoon mennessä kun vuoro on lauantaina/sunnuntaina.

Hinta:
Kurssimaksu/ratavuoro maksu 7€