Alokkaan alkeet, Hilla21

Kurssin jälkeen kurssilainen

Muistaa:
- maastomajoittumisen perusteet
- liikkumisen maastossa erilaisissa etenemismuodoissa
- sotilaallisen käytöksen ja pukeutumisen

Ymmärtää:
- vartiomiehenä toimimisen perusteet
- Puolustusvoimien materiaalista huolehtimisen
- toimintakyvyn ylläpitämisen, itsestä ja taistelijaparista huolehtimisen
- varusmiespalveluksen vaatimukset

Kurssi on tarkoitettu 18 vuotta täyttäneille naisille, jotka ovat Suomen kansalaisia.
Naisille, jotka ovat osallistuneet naisten valintatilaisuuteen ja saaneet palvelukseenastumismääräyksen.

Kurssille osallistujan on oltava käynyt naisten valintatilaisuudessa ja hänellä tulee olla palvelukseenastumismääräys.
Kurssi on raskas, sisältäen liikkumista ja valvomista. Kurssin suorittaminen edellyttää, että ilmoittautuja on perusterve ja hänellä on normaali fyysinen kunto.
Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla, joista kurssinjohtaja lähettää listan kurssille valituille ennen kurssia. Jaettavalla varustuksella pärjää kurssilla, mutta sitä voi halutessaan täydentää omilla alusvaatekerrastolla yms. (Omat varusteet omalla vastuulla, vahingoittuneita ei korvata.)
Kurssi yöpyy molemmat yöt maastossa.
Kaikista kursseista peritään osallistumismaksu tai 40 euron muonitusmaksu, mikäli peruutus tapahtuu ilman pätevää syytä alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua.

Kurssilaisen tulee tutustua ennen ilmoittautumistaan seuraaviin ohjeisiin: https://mpk.fi/ajankohtaista/mpk/ohjeita-osallistujalle/

Kurssille hyväksytyille ilmoitetaan kurssipaikasta.

OSALLISTUJAN PITÄÄ OLLA VÄHINTÄÄN 18-VUOTIAS!

Kurssi alkaa perjantaina, kurssilaisten ilmoittautuminen Pansion varuskunnan portilla klo 1630-1700. Perjantain aikana kurssilaiset varustetaan ja koulutetaan maastoon siirtymistä ja telttamajoitusta varten.
Lauantaina on sulkeisjärjestysharjoitus, rasti- ja majoituskoulutusta maastossa.
Sunnuntaina on marssikoulutusta ja varusteiden palauttamista.

Kurssi päättyy sunnuntaina klo 1600 mennessä.

Pansio
Laivastontie 2