Kunnossa inttiin-kurssi (Kempele)

Kesto 6h
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 21.12.2020 14.00 - 21.2.2021 23.00

Kurssin tavoitteena on nuorten sekä kutsuntaikäisten sekä vapaaehtoiseen asepalvelukseen astuvien naisten fyysisen kunnon harjoittelun käynnistäminen ennen palvelukseen astumista sekä liikunnalliseen elämäntapaan kannustaminen.

Kurssilla annetaan lisäksi tietoa varusmiespalveluksen sisällöstä ja fyysisestä sekä henkisestä vaativuudesta.

Välillisesti tavoitteena on varusmiespalveluksen keskeytysten vähentäminen sekä nuorten syrjäytymisen ennaltaehkäisy.

Syksyllä 2019 ja 2020 kutsunnoissa olleet Kempeleläiset kutsuntaikäiset.

Kunnossa inttiin kurssit toteutetaan yhteistyössä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) ja Kempeleen kunnan kanssa. Yhteisiä kokoontumisia on noin 1 krt/kk (puoli päivää – lähtökohtaisesti lauantaisin).

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Lauantai 6.3.
- 8.30 - 9.00 Ilmoittautuminen ja varustaminen
- 09.00 Turvallisuusasiat, Paviljonki-rakennus
- 10.00 - 12.00 Ase- ja ampumakoulutus (pistooliammunta 1), rata 3A
- 12.00 - 13.00 Lounas
- 13.00 - 15.00 Hiihtomarssi
- 15.00 Varusteiden palautus ja kurssin päätös klo 15.30 mennessä.

Kurssilla on käytössä MPK:n pistoolit. Kurssilaisten henkilöllisyys tarkistetaan.

Kurssin järjestämisen pakkasraja on -15 astetta.

AMPUJAN KYMMENEN KÄSKYÄ
- Asetta on käsiteltävä aina kuin se olisi ladattu.
- Älä koskaan osoita tyhjälläkään aseella ihmistä.
- Aloita aina aseen käsittely tarkastamalla, että se on tyhjä.
- Opettele käsittelemään asettasi huolellisesti ennen ampumaharjoittelun aloittamista.
- Lataa aseesi vasta, kun aloitat ammunnan.
- Huolehdi, että piippu osoittaa aina tauluille/maalialueelle (=piippukontrolli).
- Pidä sormi liipaisinkaaren ulkopuolella kunnes olet valmis laukaisemaan aseesi (=sormikontrolli).
- Tyhjennä ase välittömästi ammunnan päätyttyä.
- Huolla aseesi – varmistu aseesi kunnosta.
- Nollatoleranssi. Aseet ja päihteet eivät sovi yhteen.

Maksuton

Ampumaradan Paviljonki