Sotilaan perustaidot naisille 1

Ajankohta 19.3.2021 - 21.3.2021
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 24.1.2021 21.00 - 26.2.2021 12.00

Kurssin tavoitteena on että osallistuja tuntee
- naisten vapaaehtoisen palveluksen hakuprosessin
- varusmiespalveluksen perusteet ja koulutusaiheet
- sotilaan varusteet ja majoittumisen maastossa sekä kasarmilla.

Lisäksi tavoitteena on tukea päätöksentekoa naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen hakemiseen liittyen.

Kurssi soveltuu naisille, jotka harkitsevat hakemista tai ovat jo hakeneet suorittamaan asepalvelusta. Kurssilaisten on oltava täysi-ikäisiä ja Suomen kansalaisia.

Kurssi sopii erityisen hyvin aiemmin intti tutuksi naisille -kurssin käyneille, jotka nyt täysi-ikäisiksi tultuaan haluaisivat vielä laajentaa kokemustaan.

Kurssilaiset varustetaan maastopuvulla sekä muilla tarvittaville varusteilla. Lisätietoja kurssista toimitetaan sähköpostitse ennen kurssin alkua kurssille hyväksytyille osallistujille.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla koulutetaan varusmiespalveluksen alokaskauden aiheita. Perjantaina kurssi aloitetaan tutustumalla sisäpalvelukseen sekä yöpymällä kasarmilla. Lauantaina harjoitellaan mm. sulkeisjärjestystä, taistelijan perustaitoja sekä tukikohdan perustamista. Sunnuntaina tukikohta puretaan, huolletaan materiaali sekä tutustutaan naisten vapaaehtoisen palveluksen hakuprosessiin.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97