Moottoriveneenkuljettajakurssi (MVK R) lähijakso I

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Upiniemi
Ilmoittautumisaika 26.1.2021 23.02 - 27.5.2021 23.30

Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen koulutetta-vat soveltavat (hallitsevat) sotilasmerenkulun perusteet, ymmärtävät (osaavat) SMO:n mukaisen optisen navigoinnin sekä ymmärtävät (osaavat) veneen käsittelyn ja tekniikan. Tavoitteena on lisäksi, että koulutettavat saavuttavat moottoriveneenkuljettajan pätevyyden eli suorittavat hyväksytysti me-renkulun teoriakokeen ja näyttötutkinnon sekä harjoittelevat eri merialuilla.

Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen koulutetta-vat soveltavat (hallitsevat) sotilasmerenkulun perusteet, ymmärtävät (osaavat) SMO:n mukaisen optisen navigoinnin sekä ymmärtävät (osaavat) veneen käsittelyn ja tekniikan. Tavoitteena on lisäksi, että koulutettavat saavuttavat moottoriveneenkuljettajan pätevyyden eli suorittavat hyväksytysti merenkulun teoriakokeen ja näyttötutkinnon sekä harjoittelevat eri merialuilla.

RPR:n maakuntajoukon sijoitetuille reserviläisille sekä sitoutuneille toimjoille

MVK R Lähijakso I järjestetään kolmen päivän mittaisena sotilaallisia val-miuksia palvelevana jatkokurssina. Kurssi koostuu itseopiskelujaksosta ja tätä seuraavasta lähiopetusjaksosta. Lähiopetusjakso koostuu teoriaopetuksesta, karttatyöskentelyharjoituksista sekä reittivalmistelu- ja reittitarkastelu-harjoituksista ja koneopista. Kurssin lopussa kurssilaiset osallistuvat mootto-riveneenkuljettajan teoriakokeeseen.
Hyväksytysti suoritetun Moottoriveneen kuljettajan teoriakokeen jälkeen kou-lutettavalla on mahdollisuus osallistua seuraavalle lähijaksolle (MVK R lähijakso II)

Upinniemi
Upinniementie 1160