NASTA FRISKI 2021: Selviytyminen maastossa -jatkotason kurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Kauhava
Ilmoittautumisaika 27.5.2021 9.00 - 28.7.2021 15.00

Kurssilainen hallitsee taidot selviytyäkseen vaativissa maasto-olosuhteissa hyödyntäen luonnon materiaaleja ja luonnonmuonaa. Tavoitteena on, että kurssin jälkeen kurssilainen osaa toimia maasto-olosuhteissa esimerkiksi eksymistilanteessa.

Kyseessä on jatkotason koulutus. Kurssille osallistuminen edellyttää perustason maastotaitojen hallintaa ja jonkin verran aiempaa maastokokemusta. Kurssi voi olla henkisesti ja fyysisesti vaativa maasto-olosuhteista johtuen. Alaikäraja osallistujille on 16 vuotta, alle 18-vuotiailla tulee olla vanhempien lupa.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Selviytyminen maastossa -kurssi on jatkotason koulutus, joka edellyttää perustason maastotaitojen hallintaa ja/tai kokemusta luonnossa liikkumisesta. Aikaisempi maastokokemus on suotavaa. Kurssi voi olla henkisesti ja fyysisesti vaativaa maasto-olosuhteiden vuoksi.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssilla kerrataan suunnistustaitoja ja opitaan tekemään tilapäismajoitus luontoon. Lisäksi opitaan, miten luonnonmuonaa ja vettä voidaan hyödyntää turvallisesti. Kurssilla majoitutaan ulkona koko viikonlopun, teltassa ja/tai itse rakennetussa tilapäismajoitteessa. Mahdollisuuksien mukaan harjoitellaan vesistön ylitystä eri menetelmin. Vesistön ylitys vaatii uimataitoa. Kurssilla toimitaan pääsääntöisesti ilman sähköä, juoksevaa vettä ja sisävessaa. Kurssilla yövytään ja ruokaillaan maastossa koko viikonlopun.

Osallistumismaksuun sisältyy muonitus, majoitus, suojavaatetus, vakuutus kurs-sipaikalla ja koulutus.

LSK Business Park (ent. Lentosotakoulu), Kauhava
Loppusuora 20