NASTA FRISKI 2021: Joukkomuonituksen kouluttajakoulutus - jatkotason kurssi

Ajankohta 17.9.2021 - 19.9.2021
Paikkakunta Kauhava
Ilmoittautumisaika 27.5.2021 13.00 - 28.7.2021 15.00

Kurssilainen osaa toimia kurssin kouluttajana joukkomuonituksessa. Hallitsee kenttäkeittiön varustamisesta purkuun. Käyttää monipuolisesti tarvittavia välineitä ruoan valmistuksessa kenttäkeittimellä. Osaa reseptiikan ja ruoanvalmistuksen ajoituksen. Työohjekorttien mukaan pakataan maastoon menevät ruoat tarvikkeineen asianmukaisesti. Hallitaan riskit kenttäolosuhteissa hygieenisesti ja omavalvontasuunnitelmaa noudattaen.

Kurssi soveltuu erityisen hyvin ruokahuollon toimijoille ja aiemmin joukkomuoni-tukseen osallistuneille, sekä kaikille joukkomuonituksen kouluttamisesta kiinnos-tuneille. Alaikäraja osallistujille on 18 vuotta.

Valmiusliiton NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Peruskurssille osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Jatkotaso on mainittu erikseen. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa koulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssilla perehdytään maasto-olosuhteissa tapahtuvaan elintarvikkeiden säilytykseen ja käsittelyyn sekä valmistetaan niistä ruokaa suurelle joukolle. Lisäksi opettelemme ensiapua ja alkusammutusta. Tule täydentämään ruoanlaiton oppejasi kouluttajan silmin, saat hyvät eväät jakaa joukkomuonituksen saloja. Kurssilla on mahdollista suorittaa myös hygieniaosaamistesti (hygieniapassi), josta tulee erillinen maksu.

Kurssi on osallistujille maksuton.
Maksuttomilla kursseilla peritään 40 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille. Osallistumismaksuun sisältyy muonitus, majoitus, suojavaatetus, vakuutus kurssipaikalla ja koulutus.

LSK Business Park (ent. Lentosotakoulu), Kauhava
Loppusuora 20