Taistelu rakennetulla alueella peruskurssi II 2/2

Ajankohta 27.8.2021 - 29.8.2021
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 1.2.2021 17.00 - 3.8.2021 13.00

TRA peruskurssi 2/2 jälkeen koulutettava osaa jääkäriryhmän kokoonpanon ja suorituskykyvaatimukset sekä tuntee oman roolinsa ryhmän ja partion jäsenenä ja osaa toimia sen mukaisesti. Koulutettava osaa turvallisen asekäsittelyn osana toiminnallista käsittelyammuntaa ja osaa jääkäriryhmän perustaistelumenetelmät maastossa sekä erityisesti rakennetulla alueella ja osaa henkeä pelastavan taisteluensiavun perusteiden käytännön toimenpiteet. Koulutettava osaa mekanisoidun joukkueen kokoonpanon sekä aseistuksen ja tuntee toiminnot kohteen tunkeutumispisteellä.

Kurssille osallistuminen edellyttää TRA peruskurssin 1/2 hyväksytysti suorittamista.
Kurssi suunnattu ensisijaisesti paikallispataljooniin sijoitetuille reserviläisille.

Ennen harjoitusviikonloppua, kurssilaiset suorittavat verkkokurssin PVMoodlessa:
- mekanisoidun joukkueen kokoonpano
- rakennetun alueen taistelun erityispiirteet

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

Taistelu rakennetulla alueella peruskurssi 2/2 rakenne:
Verkkokurssi 6 h
Oppitunti 1,5 h