Henkilöetsintä jatkokurssi I 1/2

Ajankohta 27.8.2021 - 29.8.2021
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 7.2.2021 12.00 - 25.7.2021 23.00

Kurssin jälkeen koulutettava osaa henkilöetsinnän perustoiminnot yksilö-, partio- ja ryhmätasolla ja tietää opittujen kokonaisuuksien soveltamisen eri toimintaympäristöissä joukkuekokoonpanossa, myös taistelutilanteissa.

Kurssi on soveltuu erityisesti virka-apuosastoihin, sotilaspoliisijoukkoihin ja paikallisjoukkojen vastatoimintatehtäviin sijoitetut henkilöt. Kurssille voi hakeutua myös ko. tehtäviin tähtäävä reserviläinen.
Henkilöetsintä jatkokurssille osallistuminen edellyttää henkilöetsintä peruskurssin suorittamista tai muuten hankittua henkilöetsinnän perusosaamista.

Henkilöetsintä jatkokurssi muodostuu kahdesta harjoitusviikonlopusta:
- Henkilöetsintä jatkokurssi 1/2
- Henkilöetsintä jatkokurssi 2/2

Ensimmäisellä jaksolla (1/2) harjoitellaan ja perehdytään henkilöetsinnän eri skenaarioihin partio- ja ryhmätasolla ja toisella jaksolla (2/2) painopiste on soveltavissa ja toiminnallisissa harjoituksissa joukkuekokoonpanossa. Molempiin harjoituksiin ilmoittaudutaan erikseen.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla harjoitellaan henkilön etsinnän perusteet kohteen ja etsijän näkökulmasta:
- Kohde ja skenaariot
- Toimintaympäristö
- Liikkeen ennakointi
- Kommunikaatio ja toiminnan ohjaus
- Irtaantuminen takaa-ajettuna eri tyyppisissä toimintaympäristöissä.

Santahamina
Radioniementie 1