Henkilöetsintä jatkokurssi 1 2/2

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 7.2.2021 12.00 - 29.8.2021 23.00

Kurssin jälkeen koulutettava osaa henkilöetsinnän perustoiminnot yksilö-, partio- ja ryhmätasolla ja tietää opittujen kokonaisuuksien soveltamisen eri toimintaympäristöissä joukkuekokoonpanossa, myös taistelutilanteissa.

Kurssi on soveltuu erityisesti virka-apuosastoihin, sotilaspoliisijoukkoihin ja paikallisjoukkojen vastatoimintatehtäviin sijoitetut henkilöt. Kurssille voi hakeutua myös ko. tehtäviin tähtäävä reserviläinen.
Henkilöetsintä jatkokurssi 2/2:lle osallistuminen edellyttää henkilöetsintä jatkokurssi 1/2:n suorittamista.

Henkilöetsintä peruskurssi muodostuu kahdesta harjoitusviikonlopusta:
- Henkilöetsintä jatkokurssi 1/2
- Henkilöetsintä jatkokurssi 2/2

Ensimmäisellä jaksolla (1/2) harjoitellaan ja perehdytään henkilöetsinnän perusteisiin sekä skenaarioihin ja toisella jaksolla (2/2) painopiste on soveltavissa ja toiminnallisissa harjoituksissa. Molempiin harjoituksiin ilmoittaudutaan erikseen.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

Henkilöetsintä jatkokurssi 2/2:lla harjoitellaan useita skenaarioita eri toimintaympäristöissä soveltavilla harjoituksilla.

- Skenaario, kohde ja tavoite
- Toimintaympäristöt
- Liikkeen ennakointi ja eri vaihtoehdot
- Johtaminen, kommunikaatio ja toiminnan ohjaus
- Irtaantuminen takaa-ajettuna eri tyyppisissä toimintaympäristöissä.

Santahamina
Radioniementie 1