Taisteluensiapu 4

Kesto
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 5.2.2021 19.32 - 12.9.2021 23.59

Taisteluensiapu (jokaiselle taistelijalle), perus -kurssi on yksipäiväinen peruskurssi. Kurssin tavoitteena on kouluttaa taistelijakohtaisen taisteluensiavun perusteet. Kurssi on tarkoitettu jokaiselle taistelijalle tehtävästä tai puolustushaarasta riippumatta.

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille, jotka suoriutuvat kohtalaisesta fyysisestä rasituksesta. Kurssilaisen on oltava fyysiseltä suorituskyvyltään sellainen, että hän suoriutuu haavoittuneen käsittelystä ja hätäsiirrosta

Erillisiä esitietovaatimuksia ei ole. Koulutus tapahtuu jalkaväen toimintaympäristössä

Taisteluensiapu on taistelutilanteessa annettavaa hätäensiapua. Taisteluensiapu pohjautuu Tactical Combat Casualty Care (TCCC) -toimintamalliin. Kohderyhmänä ovat erityisesti ne haavoittuneet taistelijat, joilla on henkeä uhkaava verenvuoto tai hengitysongelma. Kurssilla koulutetaan taistelijakohtaisen taisteluensiavun perusteet sekä taistelijan ensiapusarjan sisältämien välineiden käyttö.

Kurssilla koulutetaan käyttämään kiristyssidettä hengenvaarallisen raajaverenvuodon tyrehdyttämiseen, pitämään haavoittuneen ilmatiet avoimena, käyttämään ensisid

Santahamina
Radioniementie 1