SRA-kurssi

Kesto 2
Paikkakunta Alavus
Ilmoittautumisaika 8.2.2021 15.00 - 11.4.2021 9.00

Kurssin teoriakokeen ja käytännönkokeen hyväksyttävästi suorittanut henkilö saa oikeuden SRA AMPUJA korttiin, joka antaa valtuudet osallistua SRA-ammuntaharjoituksiin ja - kilpailuihin.

SRA kortin saamisen edellytyksenä on kuuluminen johonkin reserviläisyhdistykseen.

Henkilöille jotka ovat kiinnostuneita sovelletusta (toiminnallisesta) Reserviläisammunnasta.

Omat aseet sallittuja kurssilaisilla, mutta kurssin läpikäynti ei edellytä omia aseita.
Järjestäjän puolesta käytettävissä pistooli 9 mm. ja kivääri kaliibereissa 7.62 x 39 tai 5.56 x 45.

SRA turvallisen ampujan- kurssi sisältää teoriakoulutuksen, käytännön aseharjoittelua sekä käytännön ampumakokeen. SRA ampujakortin saamiseksi on molemmat osuudet suoritettava hyväksytysti. Mikäli käytännön koe ei mene läpi hyväksyttävästi kurssin aikana, järjestämme uusintakokeen kurssilaisille. Käytännön kokeen suorittaminen edellyttää pistooliammunnan hallitsemista.

Käytännön ampumakoe tulee suorittaa hyväksyttävästi 6 kuukauden sisällä hyväksyttävästi.

Oppimateriaalina on SRA säännöt 7.0 . Tulostakaa materiaali itsellenne ja ottakaa myös mukaan kurssille.

Kurssille mahtuu 18 osallistujaa. Omilla aseilla ja patruunoilla ampuvalle kurssin hinta on 70 e.

Kurssimaksu sisältää lounaan molempina päivinä sekä yöpymis- ja saunomismahdollisuuden majalla.

Laina-aseella ja patruunoilla ampuvilta 35 € patruunamaksu.

(Reserviläisurheiluliitto veloittaa kortista 30 euroa hyväksytyn kurssin jälkeen. ÄLÄ maksa tätä osuutta kurssimaksun yhteydessä!)

Länsipuolen metsästysseuran maja ja rata
Sikosaarentie 940
66370 Alavus