Arjen turvallisuuskoulutus urbaanissa ympäristössä - Kohdennettu

Ajankohta 24.4.2021
Paikkakunta Teams
Ilmoittautumisaika 2.3.2021 17.21 - 24.4.2021 8.00

Arjen turvallisuuskoulutus urbaanissa ympäristössä.

Maanpuolustuskoulutus MPK ja Helsingin kaupunginosayhdistykset ry Helka ja järjestävät lauantaina 24.4. koulutus- ja keskustelutilaisuuden teemalla Arjen turvallisuuskoulutus urbaanissa ympäristössä.

Tavoitteena on antaa katsaus olemassa olevaan varautumis- ja turvallisuuskoulutukseen, jota voidaan hyödyntää suunniteltaessa turvallisuuskoulutusta Helsingin kaupunginosien tarpeisiin.

Maksuton tilaisuus on kaksiosainen. Voit osallistua oman aikataulusi mukaan joko koko päivään tai valitsemaasi osaan.

Aamupäivän aikana saat infoa olemassa olevista varautumis- ja turvallisuuskoulutuksista - mitä turvallisuus- ja varautumisteemoja koulutukset sisältävät ja miten koulutukset toteutetaan. Kuulet, millaisia ajatuksia on olemassa turvallisuusteeman edistämiseksi kaupunginosissa ja millainen yhteistyöverkosto on käytettävissä turvallisuuskoulutukseen.

Iltapäivällä paneudutaan 72 tuntia -koulutukseen, joka on tiivis koulutus omatoimisen varautumisen kehittämiseen.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan kehittämään turvallisuuskoulutusta palvelemaan Helsingin kaupunginosien tarpeita.

Kurssi soveltuu Helsingin kaupunginosayhdistysten toimijoille ja luottamushenkilöille.

Tilaisuus toteutetaan webinaarina.

Korona-kokoontumisrajoituksista johtuen kurssilaiset osallistuvat etäyhteydellä.

Tilaisuuteen ilmoittautuneille jaetaan Teams-linkki ennen tilaisuutta.

Aamupäivä 24.4.2021 klo 9.00–11.00
- Avaus: Niina Snö, turvallisuus- ja valmiusyksikön päällikkö, Helsingin kaupunki:
- Turvallisuuskoulutuksen merkitys
- Mukana olevat yhteistyökumppanit
- Katsaus olemassa olevaan koulutustarjontaan
- Turvallisuus- ja varautumiskoulutuksen kehittäminen kaupunginosissa

Iltapäivä 24.4.2021 klo 13.00–15.00
- 72 tuntia koulutus