Sillanrakennuskurssi

Ajankohta 30.7.2021 - 1.8.2021
Aika 16.00
Ilmoittautumisaika 4.4.2021 17.55 - 30.6.2021 16.00

Puurakenteisen kenttäsillan rakentaminen. Kurssin jälkeen osallistujat hallitsevat puisen pilari-palkki sillan rakentamisen.

Kurssi soveltuu kenttäkelpoisille hyväkuntoisille rakentajille ja pioneereille.

Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus, jalkineet ja tarvittavat majoitusvälineet. Kurssilaisilla tulee omasta takaa olla sääolosuhteisiin sopivat alusvaatteet, sukat, pyyheliina ja henkilökohtaiset hygieniavälineet.

Kokoontuminen ja kurssin aloittaminen perjantaina 30.7.2021 klo 16.00 mennessä Kuivassalmen ampuma-alue, Juntusrannantie 97, 89600 Suomussalmi. (HUOM! Tämä on uusi paikka, muutettu 20.7.).

Oulusta järjestetään yhteiskuljetus, johon ilmoittaudutaan Seppo Suhoselle (seppo.suhonen1@luukku.com, 0405524678). Yhteiskuljetus lähtee Oulun linja-autoasemalta 30.7.2021 klo 12.00.
Katso linkistä Hakku-lehden artikkeli rakennettavan sillan paalutustöistä viime talvelta.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Sillan runko toteutetaan puhelinpylväistä. Vesistöosuuden pilarit ja palkit sekä pääkannattajat asennentaan jo talven aikana (2021). Kurssiohjelmassa on sekä sillan kannen, että runkorakenteiden toteuttamista. Kansi noi 150 metriä toteutetaan pääkannattajien päälle naulattavasta sahatusta kestopuusta. Kestopuusta tehdään myös sillan kaiteet.

Maksuton kurssi

Suomussalmi, Hossa