MIKON LEVYKE (KIV 2-4 ja PIST 4-5)

Ajankohta 12.6.2021
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 6.4.2021 14.07 - 20.5.2021 12.00

Kurssin tarkoituksena on kehittää kurssilaisen aseenkäsittely- ja ampumataitoa pistoolilla ja kiväärillä.

Kurssin jälkeen kurssilaiset osaavat ko. aseiden peruskäsittelyn - huollon ja kohdistamisen sekä ampumisen makuu-, polvi- ja pystyasennosta. Lisäksi kurssilaiset hallitsevat häiriönpoiston, lippaan vaihdon sekä nopeat, tähdätyt laukaukset.

Kurssi soveltuu täysi-ikäisille miehille ja naisille, jotka ovat aiemmin ampuneet ko. aseilla tai osallistuneet MPK:n ampumakursseille. Kurssi ei siis sovellu vasta-alkajille.

Ammunta suoritetaan MPK :n aseilla ja patruunoilla.
Sään mukainen oma vaatetus tai M05 maastopuku.
Omat juomat ja välipalaa on hyvä olla mukana. Kurssilla tarjotaan lounas.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla ammutaan asetuksen koulutusohjelman mukaiset kivääriammunnat 2, 3 ja 4 sekä pistooliammunnat 4 ja 5. Ammuntojen tarkka sisältö löytyy koulutusohjelmasta (tiedostolinkki).

Ammunnat toteutetaan 90-luvun alkupuolelta asti Kajaanissa vuosittain ammuttuna Mikon levyke -kilpailuna.

Ammutaan kahdessa osastossa, pistooli ja kivääri, lounaan jälkeen vaihto.
Lajien yhteistuloksen mukaan kolme parasta palkitaan.

Aikataulu:
08.50 Mennessä ilmoittautuminen
09.00-11.30 Ammunta
11.30 Lounas
12.30-15.00 Ammunta
15.00 Asehuolto
15.30 Tulosten julkaisu ja palkintojen jako.

Osallistumismaksu sisältää patruunat, lounaan ja vakuutuksen.

Hoikanportin ampumarata
Lehtovaarantie 450