HAVU21: Jääkäriryhmän hajautettu taistelu -kurssi

Ajankohta 6.8.2021 - 8.8.2021
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 24.5.2021 8.00 - 15.7.2021 12.00

Kurssin tavoitteena on kehittää yksilön perustaitoja ja päivittää tietoja jääkäriryhmän toiminnasta. Kurssin päätyttyä kurssilaiset osaavat toteuttaa jääkäriryhmän väijytyksen ryhmittäin.

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille.

Kurssi kuuluu osana HAVU21-harjoitukseen, jonka johtaa Ilkka Määttä.

Kurssilaiset varustetaan vuodenajan mukaisella kenttävarustuksella (ml. tst-varustus ja RK).

Kurssille hyväksymisen yhteydessä annetaan tarkemmat ohjeet kurssille saapumiseen liittyen. Oleellista on etukäteen varmistaa omat kulkuyhteydet:
- Kurssi alkaa perjantaina 6.8. klo 16.00, johon mennessä kaikkien kurssilaisten on oltava ilmoittautuneina paikan päällä Kainuun prikaatissa. Heti ilmoittautumisen jälkeen alkaa kurssin varustaminen.
- Kurssi päätetään sunnuntaina klo 16.30 mennessä.
Kurssin alkamis- ja päättymisaikoihin liittyen tuetaan kuljetuksin Kainuun prikaatin ja Kajaanin Matkakeskuksen välillä.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla kerrataan erilaisten miinojen ja panosten käyttö ja asentaminen sekä jääkäriryhmän väijytyksen rakenne ja ryhmän toiminta väijytyksen aikana.

Kurssin tavoitteiden saavuttaminen arvioidaan soveltavassa vaiheessa, johon osallistuvat kaikki HAVU21-harjoituksen kurssit.

Maksuton

Kainuun prikaati