Kotiseutuharjoitus "RIIHIMÄKI21"

Aika 18.00
Paikkakunta Riihimäki
Ilmoittautumisaika 17.6.2021 8.03 - 14.11.2021 23.00

Harjoituksen aiheena on kunnallisen vaalmiuskeskuksen perustaminen ja toimintojen harjaannuttaminen. Harjoitus on jatkumoa Häme 21 viranomaisharjoitukselle.
Harjoituksen tarkoituksena on tuottaa tietoa kunnallisen valmiuskeskuksen perustamiseen ja toimintojen käynnistämiseen liittyvistä asioista kunnan viranomaisille siten, että harjoituksen tuottamaa tietoa voidaan hyödyntää kaupungin sekä muiden toimijoiden valmius- ja turvallisuussuunnittelussa.
Harjoituksessa harjoitellaan viranomaisen ja eri kolmannen sektorin toimijoiden ja -yhteisöjen yhteistoimintaa ja tehtäväjakoa.
Harjoituksessa annetaan kolmannen sektorin toimijoille mahdollisuus esitellä omaa toimintaansa ja osaamistaan sekä heidän mahdollisuuksiaan tukea viranomaisia kriisitilanteessa.

Kurssi on Riihimäen kaupungin, pelastuslaitoksen, poliisin ja kolmannensektorin toimijoiden yhteisharjoitus.
Kurssi on avoin kaikille yli 16 -vuotiaille.
Yhdistykset ja yhteisöt nimeävät osallistujansa harjoitukseen.

Osallistuvien viranomaisten, MPK:n, SPR:n, SOKRI:n ja kolmannen sektorin osallistujien nimeämä valmistelutyöryhmä valmistelee harjoitusta.
Ei esitietovaatimuksia.

Perjantai 26.11
- tilojen ja alueiden vastaanotto
- tehtäväjaot
- valmistelut
- tietoiskuja

Lauantai 27.11
- avaus
- tehtävä
- KVAK:n perustaminen omien toimialojen osalta
- oman toiminnan esittely
- päättäminen

Osallistujilta ei peritä maksua.

Riihimäki
Uramon koulu