NUOLI21

Kesto
Paikkakunta Hamina
Ilmoittautumisaika 7.9.2021 13.09 - 15.11.2021 15.59

Joukkosi tiedustelu- ja tuhoamistehtävä NUOLI21 on onnistunut. Joukon poistuessa alueelta te ajatte miinoitteeseen. Kulkuneuvonne sekä osa varusteista tuhoutuu. Kosketus vihollisen kanssa saa teidät ajautumaan syvälle korpeen ja yhteys johtoon sekä huoltoon on katkennut. Tehtävä jatkuu sovittujen DAR pisteiden avulla.

Kurssin jälkeen koulutettava ymmärtää toiminnan vihollisalueella. Partion ja ryhmän liikkumisen perusteet. Karttasuunnistus, liikkuminen ja toiminta pimeässä sekä perusteet materiaalin kätkemisestä ja oman toimintakyvyn ylläpidosta.

Toiminnallisessa ammunnassa harjoitetaan aseenkäsittely taitoja.

Reserviläisille.

Kurssi on kurssille hyväksytyille maksuton.

MPK seuraa tiivisti koronatilannetta valtakunnallisesti ja alueellisesti ja tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Koulutusaiheet

• Paikanmäärittely MGRS
• Suunnistus
• Maastokätköt
• Toiminnallinen ammunta jossa aseenkäsittely korostuu
• Vesistönylitys
• Toiminta pimeässä
• Äänikuri
• Valokuri
• Käsimerkit
• Etenemismuodot
• Tukikohta
• Selviytyminen
• Henkilökohtainen huolto

Tarkka aikataulu lähetetään kurssille osallistuville henkilöille.

Valkjärven harjoitusalue sekä Lupin ampumarata Hamina

Lauri.kinnunen@mpk.fi