Sirja22-harjoitus Sotilaan perustaidot naisille Alokkaan alkeet

Ilmoittautumisaika 18.4.2022 16.00 - 14.9.2022 23.00

Kurssin jälkeen kurssilainen

Muistaa:
- sisäkurin ja kasarmimajoittumisen perusteet
- maastomajoittumisen perusteet
- liikkumisen maastossa erilaisissa etenemismuodoissa
- sotilaallisen käytöksen ja pukeutumisen

Ymmärtää:
- vartiomiehenä toimimisen perusteet
- Puolustusvoimien materiaalista huolehtimisen
- toimintakyvyn ylläpitämisen, itsestä ja taistelijaparista huolehtimisen
- varusmiespalveluksen vaatimukset

Kurssi on tarkoitettu 18 vuotta täyttäneille naisille, jotka ovat Suomen kansalaisia.
Naisille, jotka ovat osallistuneet naisten valintatilaisuuteen ja/tai ovat saaneet palvelukseenastumismääräyksen.

Kurssille osallistujan on oltava käynyt naisten valintatilaisuudessa ja olla palvelukseenastumismääräys.
Kurssi on raskas, sisältäen liikkumista ja valvomista. Kurssin suorittaminen edellyttää, että ilmoittautuja on perusterve ja hänellä on normaali fyysinen kunto.
Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla, joista kurssinjohtaja lähettää listan kurssille valituille ennen kurssia. Jaettavalla varustuksella pärjää kurssilla, mutta sitä voi halutessaan täydentää omilla alusvaatekerrastolla yms. (Omat varusteet omalla vastuulla, vahingoittuneita ei korvata.)
Kurssi yöpyy ensimmäisen yön kasarmilla ja toisen maastossa.
Kaikista kursseista peritään osallistumismaksu tai 40 euron muonitusmaksu, mikäli peruutus tapahtuu ilman pätevää syytä alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua.

Kurssilaisen tulee tutustua ennen ilmoittautumistaan seuraaviin ohjeisiin: https://mpk.fi/ajankohtaista/mpk/ohjeita-osallistujalle/

Kurssille hyväksytyille ilmoitetaan kurssipaikasta.

OSALLISTUJAN PITÄÄ OLLA 18-VUOTIAS!

Kurssi alkaa perjantaina, kurssilaisten ilmoittautuminen alkaa klo 1630 ja
päättyy klo 1700. Perjantain aikana kurssilaiset varustetaan, ja koulutetaan sisäkuriin ja kasarmimajoittumiseen.
Lauantaina on sulkeisjärjestysharjoitus, rasti- ja majoituskoulutusta maastossa.
Sunnuntaina on marssikoulutusta ja varusteiden palauttamista.

Pansio
Laivastontie 2