TALVI HUOVI22 Sotilaan perustaidot naisille 1

Kesto 2,5
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 12.10.2021 12.40 - 27.1.2022 13.00

Tavoitteena on, että kurssin jälkeen osallistuja

Muistaa (tuntee):
– Naisten vapaaehtoiseen asepalveluksen hakuprosessin
– Perusteet majoittumisesta ja toiminnasta kasarmilla ja maasto-olosuhteissa
– Sotilaan vaatetuksen ja sen tarkoituksenmukaisen käytön
– Turvallisen asekäsittelyn perusteet
– Perusteet, miten ryhmässä toimitaan ja huolehditaan varusteista

Ymmärtää (osaa):
– Varusmiespalveluksen arkitodellisuuden ja asevelvollisuuden vaatimukset, joiden perusteella pystyy tekemään päätöksen, hakeeko suorittamaan vapaaehtoista varusmiespalvelusta

Sotilaan perustaidot naisille-kurssi antaa täysi-ikäisille osallistujille mahdollisuuden tutustua käytännössä varusmiespalveluksen sisältöön ja koulutusaiheisiin. Kurssi tukee osallistujien päätöstä suorittaa tai olla suorittamatta naisten vapaaehtoinen asepalvelus. Kurssi soveltuu erityisesti vapaaehtoista asepalvelusta harkitseville tai päätöksensä jo tehneille naisille. Kurssi soveltuu myös muille täysi-ikäisille naisille, jotka ovat kiinnostuneita tutustumaan varusmiespalveluksen arkeen.

18-vuotta täyttäneille. Normaali fyysinen kunto, pystyy huolehtimaan itse itsestään. Yksi yö majoitutaan teltassa. Osallistujille jaetaan suojavaatetus (maastopuku) sekä jalkineet. JOs jalan koko on pieni (36 tai alle), niin varaa varmuuden vuoksi mukaan omat maastojalkineet; esim. kumisaapaat.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Yleisiä ohjeita osallistujille löydät seuraavan linkin takaa:

MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla perehdytään palvelukseenhaku-prosessiin, harjoitellaan sotilaallista käyttäytymistä ja sulkeisharjoituksia, tutustutaan sotilasorganisaatioon ja arvomerkkeihin. Kurssin ohjelmaan kuuluu yöpyminen telttamajoituksessa ja turvallinen aseenkäsittely ja ammunta mahdollisuuksien mukaan aseella ja/tai optisella ampumasimulaattorilla (Eko-aims tai SAS). Kurssilla mennään syvemmälle alokkaan peruskoulutuskauden sisältöön kuin rinnakkaiskurssilla: Intin perusteita naisille. Kurssi on myös fyysisesti vaativampi kurssi, mutta peruskunto riittää.

Kussi on maksuton ja sitä tukee Varsinais-Suomen maakuntasäätiö

Porin Prikaati
Porilaistie 1