Selviytymiskurssi - Eloonjäämisen perusteet

Kesto 3
Paikkakunta Utti
Ilmoittautumisaika 25.10.2021 8.00 - 27.10.2022 12.00

Kurssin tavoitteena on lisätä reserviläisten kykyä selviytyä maastossa, jos joudutaan erilleen muusta joukosta.
Kurssin jälkeen on osattava selviytymisen perusteet, tulen tekeminen eri keinoin, veden hankkiminen ja puhdistaminen, yöpymissuojan rakentaminen ja yöpyminen tilapäisvälinein, henkilökohtainen selviytymisvarustus ja sen käyttö, suunnistaminen selviytymistilanteissa.

Kurssi soveltuu kaikille normaalikuntoisille ja terveille reserviläisille.

Kurssi on fyysisesti kohtuullisen vaativa. Maastossa liikkumisen perustaidot ovat eduksi.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA-kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua tukevalle joukko-osastolle tai aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA-koulutukseen. Edellä mainitusta kiellosta Puolustusvoimat ilmoittaa henkilölle viimeistään viikko ennen koulutuksen alkua.

Kurssille hyväksytyille lähetetään tästä ilmoitus sähköpostitse viikolla 42.

Kurssiohjelma jaetaan kurssille hyväksytyille osallistujille kurssikirjeessä.

Maksuton.

Utin jääkärirykmentti