Sotilaan talvitaidot naisille

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Taipalsaari
Ilmoittautumisaika 1.12.2021 8.00 - 4.2.2022 14.00

Tunnettava sotilaan maastossa liikkumisen perustaidot talviolosuhteissa. Osattava varustuksen pakkaaminen, liikkuminen hiihtäen ja lumikengillä, tulen teko, majoittuminen maastossa ja tilapäisvälineiden käyttö.
Huom. kurssilla ei ole ammuntoja.

Kurssin jälkeen on ymmärrettävä: kylmän vaikutukset, pukeutumisen sekä nesteen ja ravinnon merkitys toimintakyvyn ylläpitämiseksi.

Sotilaan maastotaidoista kiinnostuneet 18v täyttäneet naiset. Kurssilla vaaditaan vähintään tyydyttävä fyysinen kunto.

Kurssilaisille jaetaan lumipuku, pakkaspuku, pakkassaappaat, makuupussi, makuualusta, pipo sekä hiihtovälineet.
Ota mukaasi kurssille maastoon soveltuva lämmin alusvaatetus, lämpimät käsineet.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.
MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

Perjantai 18.2.2022
- Ilmoittautuminen Taipalsaarella 16.00 mennessä
- Varustaminen
- Majoittuminen maastossa

Lauantai 19.2.2022
- Oppitunnit
- Suksilla liikkuminen
- Ahkion käyttö
- Lumikammin valmistaminen
- Liikkuminen pimeällä suksin
- Majoittuminen maastossa

Sunnuntai 20.2.2022
- Lumikenkien käyttö
- Leirin purku
- Kaluston huolto
- Henkilökohtainen huolto, sauna
- Varusteiden luovutus
- Palaute ja kurssin päättäminen 14.00 mennessä.

Sisältää muonituksen, suojavaatetuksen ja tapaturmavakuutuksen.

Taipalsaari
Rantatie 150, Taipalsaari. Taipalsaaren harjoitusalue.
49400 Taipalsaari

Kurssin johtaja