Toimintakyvyn ylläpito talvella, jatkokurssi.

Ajankohta 11.2.2022 - 13.2.2022
Kesto 3 vrk
Paikkakunta Karkialampi, Mikkeli
Ilmoittautumisaika 18.11.2021 15.00 - 31.1.2022 22.00

Kyettävä ylläpitämään henkilökohtainen toimintakyky talvella. Kurssin jälkeen on osattava säilyttää toimintakyky, suorittaa hiihtomarssi, osattava majoittua maastossa tilapäisvälinein, osattava luonnon muonan hankinta talvella. Ymmärrettävä oikean pukeutumisen ja ravinnon merkitys toimintakyvyn ylläpitämiseksi.

Reserviläiset, joilla on vähintään tyydyttävä fyysinen kunto sekä perustiedot ja -taidot selviytyä maastossa.

Mikäli sinulla on useita ruoka-aineisiin liittyviä yliherkkyyksiä, niin kurssi ei silloin sovellu sinulle.

Kurssi alkaa perjantaina 11.2. klo 18.00. Kurssilla jaetaan perus- ja suojavaatetus, makuupussi ja telttapatja. Varaa mukaan omat alusvaatteet, käsineet, puukko, tulitikut ja otsalamppu (vast). Tarvittaessa lamppuja on koulutuspaikalla.

Voit käyttää omaa M05 vaatetusta, rinkkaa (vast) sekä maastoyöpymisvarustusta. Kurssilla majoitutaan maastossa pääosin tilapäismajoitteissa.

Kurssilla valmistetaan ruoat itse riistasta ja kalasta. Tarvittaessa ateriat täydennetään taistelumuonin.

Kurssille hyväksytyt saavat linkin pvmoodleen, josta on itseopiskelumateriaali. Kurssikirje lähetetään noin 2viikkoa ennen kurssia osallistujille.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen. Edellä mainitusta kiellosta Puolustusvoimat ilmoittaa koulutettavalle viimeistään viikko ennen koulutuksen alkua.

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) tapaturmavakuutus on voimassa harjoituksen ajan harjoitusalueella. Matkat jokainen tekee omalla vastuullaan. Ilmoita HETI kurssinjohtajalle tai MPK:n henkilökuntaan kuuluvalle kurssilla sattuneesta tapaturmasta.

PERJANTAI 11.2.
H. JÄRJESTELYT
• Ilmoittautuminen
• perustaminen