HÄMEEN ILVES 2022 Sotilaan jatkokurssi naisille (TÄYNNÄ)

Ajankohta 23.9.2022 - 25.9.2022
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 14.2.2022 13.00 - 28.8.2022 23.00

Kurssin tarkoituksena on avata armeijamaailmaa ja eri aselajien koulutussisältöjä naisten vapaaehtoista asepalveluksen suorittamista harkitseville tai jo päätöksen siitä tehneille henkilöille.

Syventää Sotilaan perustaidot naisille-kurssilla saavutettua osaamista sekä edetä mahdollisuuksien mukaan soveltaviin harjoitteisiin. Mahdollistaa taistelukoulutukseen ja -varustukseen perehtymisen naisten vapaaehtoista asepalvelusta suorittamattomille.

Kurssin jälkeen osallistuja muistaa perusteita toimintaan vihollisuhan alla.
Hän muistaa, miten säilyttään toimintakyky maastossa.
Kurssilainen muistaa perustaistelumenetelmien tarkoituksen sekä eron toiminnassa rakennetulla alueella ja maastossa.

18-vuotta täyttäneille Suomen kansalaisille. Naisille jotka ovat suorittaneet Sotilaan perustaidot naisille-kurssin tai aiemmin Sotilaan perustaidot naisille 2. Kurssille voi osallistua myös naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaneet, jotka haluavat verestää kokemuksiaan ja osaamistaan

Osallistujan on täytynyt suorittaa Sotilaan perustaidot naisille-kurssi tai naisten vapaaehtoisen asepalvelus.
Perusterve, pystyttävä huolehtimaan itse itsestään ja varusteistaan.
Normaali/hyvä yleiskunto, kurssi on fyysinen.

Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla. Kurssilaisille jaetaan sotilaan perus taisteluvarustus, jolla kykenee suoriutumaan kurssista (maastopuku m/05 ja tarvittava lisävarustus).

Varusteiden kokotaulukko (huom! numeroissa miesten kokoluokitus):
XS=42-44
S=46-48
M=48-50
L=50-54
XL=54-58
XXL=58-60

Perjantaina kurssi varustetaan osana Hämeen Ilves 2022 harjoitusta.
Perjantaina oppituntien jälkeen siirrymme välittömästi maastoon. Jossa kurssi yöpyy molemmat yöt.
Lauantaina rastikoulutusta sotilaan perustaidoista sekä mahdollisia soveltavia tilanteita.
Harjoittelemme toimintaa vihollisuhan alla. MM. taisteluensiapua.
Sunnuntaina varusteet huolletaan ja palautetaan.
Kurssi päätetään 16.00 mennessä.

Kurssi on maksuton.

Kurssista peritään osallistumismaksu tai 40 euron muonitusmaksu, mikäli peruutus tapahtuu ilman pätevää syytä alle 21 vrk ennen koulutuksen alkua.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298
13700 Parolannummi

Kurssinjohtaja
Leena Palovainio
040 720 2006
leena.palovainio@hotmail.com
Ota yhteyttä mielellään sähköpostin tai WhatsAppin kautta.

Kurssia hallinnoi
Valmiuspäällikkö