SPOL vastatoiminta 2

Kesto 2 päivää
Paikkakunta Maalahti
Ilmoittautumisaika 22.10.2021 15.00 - 24.7.2022 9.00

Kurssin tavoitteena on, että koulutettava

Muistaa (tuntee)
– Maastoanalyysin ja arvion vihollisen toiminnasta, oman toiminnan suunnittelu perusteet
– Liikkeen rajoittaminen aluevalvonnan keinoin

Ymmärtää (osaa)
– Valvonta-ja sulkulinjan perustamisen periaatteet

Soveltaa (hallitsee)
– Yksittäisen taistelijan toiminnan osana sulku- tai valvontalinjaa

Sijoitetut ja sijoituskelpoiset, sotilaspoliisikoulutuksesta kiinnostuneet reserviläiset. Koulutuksen edellytyksenä suoritettu SPOL peruskurssit tai vastaava muu koulutus (esimerkiksi paikallisjoukoille suunnattu koulutus). Pohjanmaan aluetoimisto tarkastaa kurssin osallistujat.

Vastatoiminta 2 kurssi on osa MPK:n valtakunnallista Sotilaspoliisikoulutusohjelmaa. Koulutusohjelma koostuu kolmesta peruskurssista sekä kolmesta nousujohteisesta jatkokoulutuspolusta (kohteensuojaus-, suojuetoiminta- ja vastatoimintapolku).

Suorittamalla Sotilaspoliisi (1-3) peruskurssit voi osallistua Sotilaspoliisikoulutusohjelman jatkokoulutuspoluille.

Kurssin teema: Aluevalvonnan vastatoimet

Etsintätehtävät, arvio vihollisen toiminnasta, maastoanalyysi, liikkuva valvonta ja liikkeen rajoittaminen

Kurssi on osallistujille maksuton

Maalahden harjoitusalue