MPK Kurssivääpelikurssi

Ajankohta 1.3.2022 - 22.5.2022
Paikkakunta Vekaranjärvi
Ilmoittautumisaika 25.10.2021 8.00 - 14.2.2022 12.00

Kurssin jälkeen kurssivääpelin tulee ymmärtää oma roolinsa kurssin ja kurssinjohtajan tukemisessa. Kurssin tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen kurssilainen omaa riittävät tiedot ja taidot suunnitella ja toteuttaakseen MPK:n kurssin tuki- ja huoltotoimet sekä toimia MPK:n kurssivääpelinä.

Kurssin jälkeen kurssilainen

Ymmärtää (osaa)
– toteuttaa, johtaa ja suunnitella MPK:n kurssin tukitoimet, asiakirjahallinnon ja huollon
– ottaa huomioon roolinsa onnistuneen koulutustapahtuman toteutuksessa
– laatia huollon osuudet kurssin toteuttamissuunnitelmaan ja toimeenpanna sen
– laatia kurssin aloituspuhutteluun ”huollon osuudet” tiedoksi kouluttajille ja kurssilaisille
– kurssivääpelin apulaisen ja kurssin toteuttamiseen tarvittavan huoltohenkilöstön perehdyttämisen ja valmentamisen
– kurssin toteuttamiseen tarvittavien materiaalien, ajoneuvojen, tilojen ja muonituksen hankintaan osallistuminen
– kurssin lähijakson huollon ja yleisjärjestelyiden johtamisen ja toiminnan valvonnan
– huomioida erilaiset turvallisuus- ja maineriskit toiminnassaan

Muistaa (tuntee)
– kurssin tukipyyntöön liittyvän prosessin ja oman roolinsa tukipyynnön laatimisessa
– erot kurssinjohtajan ja kurssivääpelin roolinsa välillä kurssin koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa

Kurssin kohderyhmänä ovat sitoutuneet tai sitoutumista harkitsevat MPK:n ja jäsenjärjestöjen toimijat tai kouluttajat, jotka ovat kiinnostuneet MPK kurssivääpelin tehtävistä. Valintoja tehdessä voidaan ottaa huomioon muukin osaaminen. Tällöin kyseeseen tulee vastaavan tiedon ja osaamisen hankkiminen ammatin, siviiliosaamisen tai muiden yhteistoimintaosapuolten järjestämistä koulutuksista.

Lähijakso toteutetaan Vekara 2022 harjoitukseen liittyen, jolloin on myös mahdollisuus näyttöjen antamiseen.

Kurssille hyväksytyille lähetetään tästä ilmoitus sähköpostitse viikolla 7.

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena, joka käsittää etäjakson sekä viikonlopun kestävän lähijakson. Lähijakson aikana voidaan valmistella etukäteen määritetyn kurssin tuki- ja huoltotoimia.

Maksuton.

Karjalan Prikaati