Ampumakurssi 2, perusammunnat (TÄYNNÄ)

Ajankohta 9.8.2022
Kesto 0,5 vrk
Paikkakunta Karkialampi, Mikkeli
Ilmoittautumisaika 30.11.2021 13.00 - 26.7.2022 22.00

Koulutettavan on kyettävä ampumaan kiväärillä. Kurssin jälkeen koulutettavan on ymmärrettävä (osattava)
- turvallinen aseenkäsittely,
-toiminta ampumaradalla,
- ammunta pistoolilla ja haulikolla.

Vähintään 18 vuotiaat naiset ja miehet.

Ampumakurssi sopii myös aloittelijoille. Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla ja ampumatarvikkeilla. Kurssilla on mahdollista ampua myös omalla aseella.

Kurssin ilmoittautumispaikka on Kyrönpellon 300m:n radan katos. Ilmoittaudu klo 17.00 mennessä.

Kurssilla jaetaan ammuntoihin liittyvä suojavarustus. Voit käyttää myös omia suojavarusteita (kuulonsuojaimet, suojalasit). Kurssilla käytetään omaa, säähän sopivaa, varustusta. Ota myös mukaasi kurssille kuvallinen henkilöllisyystodistuksesi.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen. Edellä mainitusta kiellosta Puolustusvoimat ilmoittaa koulutettavalle viimeistään viikko ennen koulutuksen alkua.

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) tapaturmavakuutus on voimassa harjoituksen ajan harjoitusalueella. Matkat jokainen tekee omalla vastuullaan. Ilmoita HETI kurssinjohtajalle tai MPK:n henkilökuntaan kuuluvalle kurssilla sattuneesta tapaturmasta.

Kivääriammunnat 4 ja 6
- heittolaukausten ampuminen makuulta ja pystystä

Kurssimaksuun sisältyvät opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavaatetus ja -varustus.

Kyrönpellon ampumarata, Mikkeli
Kyrönpellontie 6