MPK Tikkakosken ja PAIKP koulutuksen suunnittelu 1/2022

Ajankohta 26.3.2022
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 16.11.2021 14.10 - 20.3.2022 18.00

Varmistetaan vuoden 2022 kesän kurssien toteutus kurssijohtajineen ja -vääpeleineen sekä kouluttajineen. Tarkennetaan myös kurssien koulutuksien sisällöt tarvittavin osin. Varmistetaan myös paikallisjoukkojen kouluttamiseen liittyvien kurssitapahtumien läpiviennin tarvitseman MPK sitoutuneiden käyttö vuoden aikana.

Syyskauden 2022 kurssien ajankohtien tarkastelu ja mahdollisten muutosten teko huomioiden syyskauteen vaikuttavat VEH- ja kertausharjoitukset.

Vuoden 2023 suunnittelu on jo alkanut ja tässä tapahtumassa päätetään tulevan vuoden SOTVA-kurssien ajankohdat kuukauden tarkkuudella. Suunnittelu koskee myös paikallispataljoonien koulutuksen järjestämistä.

Kerrataan ne asiat, jotka on huomioitava seuraavaan (2/2022) suunnittelutilaisuuteen tarvittavista tiedoista ja valmistelusta vastaavat tahot.

Tapahtuman jälkeen vapaaehtoistoimijoiden on ymmärrettävä koulutussuunnittelun aikataulu ja hallittava omien harjoitustensa oikea-aikainen suunnittelu sekä tukipyyntöihin liitettävien tarpeiden selkeä laatiminen.

Tapahtuma on suunnattu kurssien johtajille, kurssivääpeleille, kouluttajille ja kurssien toteutukseen osallistuville aktiivisille toimijoille ja paikallispataljoonan eri toimialojen kouluttavalle henkilöstölle (PAIKP ja MAAKK koulutusvastaavat ml).

Tutustuminen oman alansa vuoden 2022 koulutustapahtumiin ja tehtäviin. Suunnittelun perustiedot vuoden 2023 tulevista koulutustarpeista.

Ota mukaasi muistiinpanovälineet ja mahdollisesti käytettävässä oleva oma kannettava tietokone / vastaava, jolla voit työskennellä. Taulukot ja aineistot ovat WorldPro ja Exel muodossa.

Paikallispataljoonien koulutuksesta vastaava henkilöstö selvittää mahdolliset kouluttajilta vaadittavat / tarvittavat lisäkoulutustarpeet kurssitapahtumien läpiviemiseksi.

Huomioi myös voimassa olevien koronaoheistusten vaikutus. Kurssi toteutetaan puolustusvoimien tiloissa. https://mpk.fi/ajankohtaista/koronapassi-kayttoon-mpkssa/

Klo Aihe
08:30 Kurssilaisten saapuminen ja aamukahvit
09:00 Kurssin avaus, päivän ohjelma ja järjestelyt
09.10 Osallistujien esittäytyminen (joukko/tehtävä)
09.30 Vuoden 2022 toteutettavat kurssit ja tarkennukset
kurssien henkilöstöön, esittelijöinä KJ:t ja KURSSIVÄÄP
10:30 VMP -edustajien puheenvuorot ja SOTVA 2022 - 2023 kurssien tavoitteet
11:30 Lounas
12:15 2022 kursseille tehtävät tarkennukset työryhmittäin tai itsenäisenä
työskentelynä;
- kurssienjohtajat, ja pääkouluttajat
- kurssivääpelit ja kurssien jako

14:00 Tauko ja kahvit
14:20 Suunnittelutyö jatkuu, ohessa 2023 toteutettavien kurssien tarkastelu
työryhmittäin / koulutusaiheittain
- tarkastetaan kurssien henkilöstön tehtävät
- kurssien tukitarpeet ja niiden määräajat
16:00 Päivän yhteenveto ja ohjeet jatkotoimista aikatauluineen

Kurssi on maksuton.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa 21 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.
Maksuttomilla kursseilla peritään 40 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Vanha esikuntakomppania
Immolantie 9