Moottoriveneenkuljettajakurssi (MVK r), lähijakso 2A

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Upinniemi
Ilmoittautumisaika 20.10.2021 14.22 - 13.5.2022 16.00

Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen koulutetta-vat soveltavat (hallitsevat) sotilasmerenkulun perusteet, ymmärtävät (osaavat) SMO:n mukaisen optisen navigoinnin sekä ymmärtävät (osaavat) veneen käsittelyn ja tekniikan. Tavoitteena on lisäksi, että koulutettavat saavuttavat moottoriveneenkuljettajan pätevyyden eli suorittavat hyväksytysti me-renkulun teoriakokeen ja näyttötutkinnon sekä harjoittelevat eri merialuilla.

Moottorivenekuljettajakurssi (MVK R) kevään kurssien suorittaneille. Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen koulutetta-vat soveltavat (hallitsevat) sotilasmerenkulun perusteet, ymmärtävät (osaavat) SMO:n mukaisen optisen navigoinnin sekä ymmärtävät (osaavat) veneen käsittelyn ja tekniikan. Tavoitteena on lisäksi, että koulutettavat saavuttavat moottoriveneenkuljettajan pätevyyden eli suorittavat hyväksytysti merenkulun teoriakokeen ja näyttötutkinnon sekä harjoittelevat eri merialuilla.

RPR:n maakuntajoukon sijoitetuille reserviläisille sekä sitoutuneille toimjoille

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MVK R Lähijakso II järjestetään kolmen päivän mittaisena sotilaallisia val-miuksia palvelevana jatkokurssina. Kurssi koostuu itseopiskelujaksosta ja tätä seuraavasta lähiopetusjaksosta. Lähiopetusjakso koostuu teoriaopetuksesta, karttatyöskentelyharjoituksista sekä reittivalmistelu- ja reittitarkastelu-harjoituksista ja koneopista. Kurssin lopussa kurssilaiset osallistuvat mootto-riveneenkuljettajan teoriakokeeseen.

Upinniemi
Upinniementie 1160