Linnakkeen kunnostuskurssi 3/4

Kesto
Paikkakunta Hangonkylä
Ilmoittautumisaika 18.11.2021 9.11 - 30.6.2022 23.59

Linnakkeen kunnostus-kurssilla kunnostetaan Russarön linnakkeen kahta 234 mm:n Bethlehem-tykkitornia ja niihin kuuluvia laitteistoja. Kesällä 2022 jatkamme tykkitornin maanalaisten osien kunnostuksia sekä jatkamme tykkitornien maanpäällisten osien häivemaalaukset. Vaikka kurssilla kerrataan aikaisempina vuosina opetettuja taitoja, ovat ensikertalaiset tervetulleita mukaan.
Linnakkeen merikuljetusten ohessa tutustutaan merenkulkuun saaristo-olosuhteissa. Koulutusaluksina toimivat MPK:n ja vapaaehtoisten maanpuolustusyhdistysten koulutusalukset.

Kaikille kurssien aiheista kiinnostuneille.
Ilmoittaudu haluamallesi kurssille myös kurssinjohtajalle, hannu.kekkonen@assistor-uuttera.fi.
Huom. Valitettavasti erikoisruokavalioita ei kurssilla voida muonittaa.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssikokonaisuuteen kuuluu neljä kesän 2022 aikana järjestettävää kurssiviikonloppua.
Kurssit järjestetään säävarauksella, jotta suunnitellut koulutukset ja tehtävät ovat toteutettavissa kurssiviikonlopun aikana.
1. kurssiviikonloppu 10.-12.6.2022
2. kurssiviikonloppu 1.-3.7.2022
3. kurssiviikonloppu 15.-17.7.2022
4. kurssiviikonloppu 5.-7.8.2022

Kurssiviikonloput alkavat perjantaisin klo 18 Hangon Troolisatamasta ja päättyvät sunnuntai-iltapäivisin.

Kurssilaisille järjestetään muonitus, majoitus, suojavaatetus ja -varustus.
Kurssilaisten on varauduttava omassa vaatetuksessaan saaristo- ja työolosuhteisiin.
Valitettavasti erikoisruokavalioita ei ole kurssiviikonloppuna saatavissa.
Kunnostuskurssin pääkouluttaja on Tomi Kontunen ja häntä tukevat kokeneimmat kurssilaiset.
Merenkulkukurssin kouluttajina toimivat käytössä olevan kurssialuksen päälliköt.

Valitse Sinua kiinnostava kurssi ja kurssiviikonloput sekä ilmoita ne kurssijohtajalle.

Hankoniemi, Russarön linnakesaari
Sunnantie 10
10940 Hangonkylä

Ilmoittautumiset kursseille ja lisätiedot: Kurssinjohtaja Hannu Kekkonen, 050 348 9363, hannu.kekkonen@assistor-uuttera.fi )