Sotilasmerenkulun perusteet 1

Ilmoittautumisaika 18.11.2021 10.34 - 26.5.2022 23.59

koulutuksen jälkeen koulutettavat
*muistavat (tuntevat) sotilasmerenkulun perusteet,
*muistavat (tuntevat) SMO:n mukaisen optisen navigoinnin ja ohjailuryhmän toiminnan perusteet hyvissä näkyvyysolosuhteissa,
*muistavat (tuntevat) aluksen käsittelyn perusteet sekä
*muistavat (tuntevat) merenkulkututkan käytön perusteet.

Reserviläiset, jotka ovat kiinnostuneet sotilasmerenkulusta ja joiden tavoitteena on suorittaa moottoriveneenkuljettajan (MVK)-pätevyys.

Koulutukseen osallistuminen ei edellytä aiempaa merenkulkukokemusta tai -osaamista.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssi koostuu teoriaopetuksesta, karttatyöskentelyn harjoittelemisesta ja -tehtävistä, reittivalmistelun ja tarkastelun tekemisestä, merenkulkututkan toimintaan tutustumisesta sekä ajo- ja käsittelyharjoittelusta.

Kurssi on maksuton

Upinniemi
Upinniementie 1160
02470 Upinniemi