Sotamuseon maneesin tykkien kunnostus

Ajankohta 25.5.2022 - 29.5.2022
Paikkakunta Suomenlinna
Ilmoittautumisaika 24.11.2021 19.41 - 15.5.2022 9.00

Tietää kurssin jälkeen tykkien kunnostuksen vaiheet.

Kaikille huollollisista tehtävistä kiinnostuneille reserviläisille. Kurssit sopivat myös ensikertalaisille.

HUOM. Kurssille otetaan rajoitettu määrä kurssilaisia. Kurssit järjestetään säävarauksella, jotta suunnitellut koulutukset ja tehtävät ovat toteutettavissa kurssin aikana.
Kurssilaisille järjestään muonitus, majoitus, suojavaatetus ja –varustus.
Kurssilaisten on varauduttava omassa vaatetuksessaan saaristo- ja työolosuhteisiin ja varattava mukaansa omat työjalkineet.
Valitettavasti erikoisruokavalioita ei ole kurssiviikonloppuina saatavissa.
Kunnostuskurssin pääkouluttajana toimii Tomi Kontunen ja kurssinjohtajana Hannu Kekkonen.
Ilmoittaudu myös kurssijohtajalle, hannu.kekkonen@assistor-uuttera.fi
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kunnostuskurssilla kunnostetaan Sotamuseon Maneesin tykit. Kurssilaisille koulutetaan tykkien kunnossapitoa sekä korroosiomaalauksen ja korjausmaalauksen perusteita. Kurssi sisältää myös kohteeseen liittyvää sotahistoriaa sekä museotykkien kunnossapitoa.

Merisotakoulu
Pikku-Mustasaari