Meripuolustustietoutta naisille, Suomenlinna ja Miessaari

Paikkakunta Suomenlinna
Ilmoittautumisaika 24.11.2021 19.59 - 27.7.2022 8.00

Meripuolustustietouden lisääminen.
Kurssilainen saa tietoa Meripuolustuksesta eilen ja tänään, tutustuu Helsingin alueen kahden meripuolustussaaren historiaan paikan päällä sekä osallistuu Suomenlinnassa toimivan merisotakoulun toiminnan esittelyyn. Kurssilla sovelletaan linnakeveneitä kulkemiseen.

Kurssi sopii linnakesaariin ja –veneisiin sekä meripelastuksen toiminnasta kiinnostuneille naisille. Alle 18-vuotiaalla tulee olla huoltaja mukana. Meripuolustuspiirin tarjoama koulutus Meritietoutta naisille kurssi on naisille kohdennettua tietoa lisäävää koulutusta, joka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Koulutus toteutetaan osin rastikoulutuksena.

Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Epätasaisessa maastossa liikkumiseen ja linnakeveneisiin nousemiseen sopiva, sään mukainen vaatetus sekä jalkineet ja riittävä kunto alueella liikkumiseen.
Koulutuspäivänä tarjotaan kevyt retkilounas ja kahvit/munkit. Tarjoamme lounaan, emme voi kuitenkaan toteuttaa erityisruokavalio toiveita. Omia eväitä ja oma juomapullo suositellaan ottamaan oman mukaan.
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.
Kurssille otetaan 12 henkilöä aluskapasiteetin mukaisesti. ilmoittautumisjärjestyksessä ja loput menevät jonoon. Meillä on mahdollista kasvattaa kurssin koko 28 asti, jos saamme sille määrälle rekisteröidyn aluksen.

Koulutus toteutetaan osin rastikoulutuksena.
Aikataulu:
klo 8.15 - 8.30 Kurssin avaus, esittely, turvallisuussuunnitelma