Meripuolustustietoutta, Kuivasaari

Ajankohta 24.9.2022
Paikkakunta Suomenlinna
Ilmoittautumisaika 24.11.2021 20.20 - 11.9.2022 8.00

Meripuolustustietouden lisääminen. Kurssilainen tutustuu Helsingin alueen meripuolustussaaren historiaan ja nykyisyyteen paikan päällä. Kurssilla käytetään linnakeveneitä kulkemiseen, joiden ja merenkulun esittely kuuluu myös kurssin ohjelmaan.

Kurssi sopii kaikille linnakesaariin ja –veneisiin sekä meripelastuksen toiminnasta kiinnostuneille. Alle 18-vuotiaalla tulee olla huoltaja mukana.

Epätasaisessa maastossa liikkumiseen ja linnakeveneisiin nousemiseen sopiva, sään mukainen vaatetus ja jalkineet sekä riittävä kunto tykistön alueella liikkumiseen.
Koulutuspäivänä tarjotaan kevyt retkilounas ja kahvit/munkit. Valitettavasti erikoisruokavalioita ei ole saatavissa. Omia eväitä ja oma juomapullo suositellaan ottamaan mukaan. Kurssille hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Meripuolustuspiirin kurssi on kaikille kohdennettua tietoa lisäävää koulutusta, joka järjestetään vapaaehtoisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Kurssilainen tutustuu Helsingin alueen meripuolustussaaren historiaan ja nykyisyyteen paikan päällä. Kurssilla käytetään linnakeveneitä kulkemiseen, joiden ja merenkulun esittely kuuluu myös kurssin ohjelmaan.
Aikataulu:
klo 8.15 - 8.30 Kurssin avaus, esittely, turvallisuussuunnitelma