Reserviläisten kenttäkelpoisuussuoritukset 2022 - Oulu

Kesto
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 16.1.2022 12.23 - 27.11.2022 23.55

Kurssin tavoitteena on reserviläisen kenttäkelpoisuuden osoittaminen osasuoritteita suorittamalla. Suorittamalla kaksi eri osatestisuoritetta (marssi, suunnistus ja ampumataitotesti) voi ansaita yhden rinnasteisen KH-päivän vuoden aikana.

Alla listattuna osatestisuorituksiksi ainakin kelpaavat kurssit. Kurssilistausta päivitetään tarpeen mukaan.

Suoritettuasi 2/3 osasuoritetta voit ilmoittautua kurssille. Rinnasteiset kertausharjoitusvuorokaudet myönnetään vuoden lopussa kurssille ilmoittautuneille suoritusten tarkastuksen jälkeen.

Ilmoittaudu tälle kurssille vasta suoritettuasi tarvittavat osasuoritteet!

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille.

Puolustusvoimat on määrittänyt reserviläisten kenttäkelpoisuuden osatestisuoritukset, joita ovat jalka-, hiihto- ja polkupyörämarssit, suunnistus ja ammunta.

Jalkamarssin minimimatka on 25 kilometriä, hiihtomarssin 50 kilometriä ja polkupyörämarssin 100 kilometriä.

Suunnistuksen vaatimuksena on seitsemän (7) kilometrin rata virallisella ajanotolla tai erikseen määritelty rata. Lue tarkemmat ohjeet alta.

Ampumasuoritukseksi hyväksytään ampumataitotesti rynnäkkökiväärillä, reserviläisaseella tai kiväärillä. Lisäksi hyväksytään ampumakilpailun virallinen tulos lajeissa, joissa järjestetään sotilaiden SM-kilpailuja.

Suorittamalla 2/3 osasuoritusta voi ansaita rinnasteisen KH-päivän vuodessa.

Tarkennuksia kelpaaviin osasuorituksiin voi tiedustella Oulun koulutuspaikan liikuntapäälliköltä.

Osatestisuorituksiksi kelpaavia kursseja ovat ainakin seuraavat:

MARSSIT

Kevään ja kesän kuntomarssit, joiden pituus on yli 25km (Tarkista mitta kurssinjohtajalta)

Terwamarssi 1.-3.7.2022

Kesäyön marssi Oulussa 20.8.2022

Lisäksi marssisuoritteiksi kelpaavat MPK:n järjestämät yli 25km jalkamarssit

AMPUMATAITOTESTIT

Hyväksytään ampumataitotestin (PV:n ampumasuunnitelman mukainen) sisältävät MPK:n kurssit.

Reserviläisten ja maakuntakomppanian kuntotestit ja ampumataitotesti 28.5.2022.

Reserviläisten ja maakuntakomppanian kuntotestit ja ampumataitotesti 7.8.2022.

SUUNNISTUS

Suunnistus alla määritetyillä Kuntorasteilla (A-, tai E-rata). Suunnistussuoritus tarkistetaan kuntorastien tulossivuilta.
Jotta suoritus iltarasteilla hyväksytään osasuoritteeksi ja osallistujan vakuutusturva on voimassa, on osallistujan ilmoittauduttava alla olevan listan linkistä tapahtumaan.

29.9.2022 Oulurastit Ketolanperä. (https://koulutuskalenteri.mpk.fi/Default.aspx?tabid=1054&id=158364)

Lisätietoja Oulurasteista: https://oulurastit.info/

Maksuton. Osasuoritteiksi kelpaavilla kursseilla saattaa olla osallistumismaksu.

Kurssin hallinto
Ville Kosola