Maastotaidot naisille

Kesto 2,5
Paikkakunta Lappeenranta
Ilmoittautumisaika 5.2.2022 10.02 - 28.7.2022 14.00

Kurssin jälkeen osataan päivän kestävän patikoinnin toteuttaminen ja yöpymiseen liittyvät asiat. Kurssi antaa valmiudet tulen tekemiseen, yöpymissuojan rakentamiseen ja suunnistamiseen sekä reitin ja varusteiden valintaan.

Kaikille 16 - vuotta täyttäneille naisille, jotka ovat Suomen kansalaisia. Alle 18 - vuotiaiden osallistujien pitää toimittaa huoltajan suostumus osallistumisesta kurssille.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

Kurssilla toteutetaan päivän kestävä patikointi, noin 10 km.

Vietämme viikonlopun metsäolosuhteissa. Nukumme riippumatossa tai tarpin alla. Valmistamme ruokaa nuotiolla ja trangialla. Pääset harjoittelemaan mm. nuotiontekoa, ruuan valmistusta luonnossa ja retkeilyolosuhteissa, retkeilijän ensiaputaitoja, kartanlukua, suunnistusta ja paljon muuta. Kokoat myös oman retkiensiapupakkauksen mukaasi ja harjoittelet näiden tarvikkeiden käyttöä.
Kurssilaiset käyttävät omia varusteita.

Kurssi on suunnattu naisille. Kurssilla liikutaan maastossa. Kurssi soveltuu peruskuntoiselle jo hieman retkeilykokemusta omaavalle osallistujalle.

Kurssiin sisältyy 4.8.2022 klo 18.00 pidettävä n. 2 h kestoinen Teams tapaaminen, jossa käydään läpi varusteiden valintaan ja ensiapupakkauksen kokoamiseen liittyvät asiat.

Kurssimaksu sisältää: Vakuutuksen, muonituksen ja varusteet.

Savitaipale Lappeenranta

Kurssinjohtaja Satu Nousiainen 0503474254, satu.nousiainen@hotmail.com