Reserviläisjohtaja 3

Ajankohta 13.5.2022 - 15.5.2022
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 8.2.2022 17.03 - 25.4.2022 23.00

• Osallistujien johtamistaitojen syventäminen ja johtamiskäyttäytymisen kehittäminen
• Ongelmanratkaisu-, taistelunjohto-, ja motivointitaitojen kehittäminen kriisitilanteissa
• Rakentaa vahva linkki syväjohtamiseen ja siviili/kertausharjoitus/kurssitilanteiden käsittelyyn.

Johtamistaitonsa kehittämisestä kiinnostuneet reserviläiset, jotka ovat käyneet Reservinjohtaja 2 -kurssin.

Kurssilaiset varustetaan vuodenajan mukaisella kenttävarustuksella. Aseiksi jaetaan deaktivoidut rynnäkkökiväärit. Majoittuminen tapahtuu teltoissa. Varaa kurssille mukaan henkilökohtaiset hygieniavälineet.

Koulutus tapahtuu käytännön harjoituksina, joissa syvennetään osaamista syväjohtamisen toimintatapamalliin. Kouluttajina toimivat PSMPP:n kokeneet johtajakouluttajat. Kurssille hyväksytyille lähetetään erikseen kurssi-info, jossa kerrotaan kurssiin liittyvät käytännölliset yksityiskohdat.

Koronaa koskien MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssi on haastaviin/pulmallisiin johtamistilanteisiin perustuva 30 tunnin pituinen tiivis kokonaisuus. Kurssilla haetaan yhdessä erilaisia ratkaisumalleja reservin johtajan eteen tuleviin vaikeisiin ja haastaviin johtamistilanteisiin. Kurssi koostuu kouluttajien antamista tilanteista, ryhmätoiminnasta ja niiden toteutuman purkamisesta.

Perjantai 13.5.
1600 Mennessä ilmoittautuminen, aloituspuhuttelu ja ohjeet varustamisesta
1630 Varustaminen
1700 Varusteiden vaihto ja päivällinen
1800 Ohjeet toiminnasta ja siirtyminen lähtöalueelle, johtamissuoritteet alkavat

Lauantai 14.5.
0700 Aamupuhuttelu ja aamupala
0800 Maastorata johtamissuoritteilla
– aamupuhuttelu, maastorata johtamissuoritteilla, majoittuminen

Sunnuntai 15.5.
0700 Maastorata johtamissuorittein jatkuu
1100 Huoltotoimet
1200 Joukkokohtaisen materiaalin palautus
1300 Henkilökohtaisen materiaalin palautus
1400 Mennessä palaute ja kurssin päättäminen.

Maksuton kurssi

Kainuun prikaati