Ampumakurssi, sovelletut perusammunnat

Kesto 1 vrk
Paikkakunta Pieksämäki
Ilmoittautumisaika 2.3.2022 22.00 - 12.5.2022 22.00

Kurssin tavoitteena on ylläpitää ja kehittää henkilökohtaista aseenkäsittely- ja ampumataitoa.

Ikäraja on 18 vuotta. Ampujilla tulee olla hyvä aseenkäsittelytaito (kivääri ja pistooli). Lisätietoja antaa kurssinjohtaja Jehki Kimonen 0400576458/jehki.kimonen@gmail.com

Ilmoittautuminen on Olkonkankaan ampumaradan parkkipaikka. Ilmoittautuminen klo 9.00 mennessä. Kurssille otetaan 16 ampujaa.
Kurssilaisille varataan ammuntaan kuuluva varustus:
- suojalasit ja kuulonsuojaimet
- kantolaite M05
- kypärä
- maastopuku M05 suoja-asuna

Kurssilaiset käyttävät omia jalkineita.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen. Edellä mainitusta kiellosta Puolustusvoimat ilmoittaa koulutettavalle viimeistään viikko ennen koulutuksen alkua.

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) tapaturmavakuutus on voimassa harjoituksen ajan harjoitusalueella. Matkat jokainen tekee omalla vastuullaan. Ilmoita HETI kurssinjohtajalle tai MPK:n henkilökuntaan kuuluvalle kurssilla sattuneesta tapaturmasta.

Ilmoittautuminen ja varustaminen, varo-ohjeet
Ammunnat kiväärillä ja pistoolilla

Kurssimaksuun sisältyvät opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavaatetus ja -varustus.

Olkonkankaan ampumarata
Suonenjoentie 690