Rauhanturvaajien SOTVA-ammunnat (muutkin voivat osallistua)

Ajankohta 14.5.2022
Kesto 1,0
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 8.3.2022 10.55 - 29.4.2022 8.00

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa aseen turvallisen käsittelyn ja turvallisuusmääräykset ampumaradalla ja muistaa miten ase kohdistetaan , osaa eri ampuma-asennot, osaa määrittää iskemäkeskeispisteen ja siirtää tähtäimiä (MPK-kiv)

Kurssi on ensisijaisesti tarkoitettu rauhanturvaajille, mutta muutkin yli 18-vuotiaat voivat osallistua. Osallistujalla tulee olla kokemusta AK, RK-ampumisesta (esim. varusmiespalvelus, SRA, muu ampumaharrastus). Osallistuja on vakuutettu kurssin ajan. Osallistujalla ei tarvitse olla aseenkantolupaa.

Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla. Osallistujalla ei tarvitse olla aseenkantolupaa.
Kurssi alkaa klo 10 Säkylän 300m ampumaradalla. Ammuntojen välissä pidetään ruokatauko omin mukaan otetuin eväin. Ruokatauolla ei ole mahdollista poistua muualle syömään. Sään ja kelin mukainen varustus, jolla voi olla ulkona koko päivän.

Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssi alkaa klo 10 ja päättyy n. klo 16.00 mennessä.
Kurssilla ammutaan n. 60-70 laukausta ja MPK:n ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja. Kurssimaksu sisältää vakuutuksen, aseet ja patruunat sekä tarvittavat suojavarusteet

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavaatetus ja -varustus.

Porin prikaati
Porilaistie 1