Kuntotestaajakurssi, Mikkeli

Ajankohta 4.5.2022 - 14.5.2022
Paikkakunta Mikkeli
Ilmoittautumisaika 11.3.2022 18.00 - 24.4.2022 23.00

Tavoitteena on kouluttaa motivoituneita, sitoutuneita ja osaavia reserviläisten kuntotestaajia.

Kurssin suorittaja
- osaa puolustusvoimien fyysisen toimintakyvyn testimenetelmät ja tekniset suoritustavat
- osaa johtaa reserviläisten fyysisen toimintakyvyn testejä
- osaa aloittaa hätäensiavun tunnistamiensa oireiden perusteella
- ymmärtää liikunnan merkityksen omassa ja muiden hyvinvoinnissa

Kurssin hyväksytty suorittaminen oikeuttaa reserviläisten (930) fyysisen toimintakyvyn testaajaoikeuteen. Testaajaoikeus on voimassa 5 vuotta kurssin suorittamisesta.

Kurssi soveltuu kaikille, mutta kuntotestaaja-koulutukseen hakeutuvan tulisi omata terveet ja liikunnalliset elämäntavat sekä halua ja mielenkiintoa kuntotestaamiseen.

Kurssi on maksuton.

Kurssilla toimitaan omissa liikuntaan sopivissa varusteissa (ota mukaan sekä sisä-, että ulkoliikuntaan soveltuvat varusteet).

Kurssin aikana (14.5.) järjestetään reserviläisille kuntotestitilaisuus MPK:n erillisenä kurssina. Kurssilaiset toteuttavat em. reserviläisten fyysisen kunnon testit (lihaskuntotesti, UKK-kävelytesti ja cooper-testi).

Koulutuksen kesto on kaksi vuorokautta, vaikka MPK:n koulutuskalenterissa koulutusaika on pidempi.
Kurssi sisältää luennot kuntotestaamisen perusteista ja turvallisuusvaatimuksista teams-yhteydellä 4. - 5.5., kumpanakin iltana klo 17.30 - 20.30.
Käytännön koulutus ja harjoitukset (ns. lähipäivä) on Mikkelissä 14.5. klo 10.00 - 21.00.

Kurssi on maksuton.

Karkialampi, Mikkeli