Sisäampumasimulaattoriammunta (SAS) naisille

Ajankohta 14.5.2022
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 29.3.2022 21.56 - 22.4.2022 12.00

Kurssin tavoitteena on opettaa perustaidot rynnäkkökivääri- ja sotilaspistooliammuntaan sisäampumasimulaattoria käyttäen.

Kurssin jälkeen kurssilaiset osaavat turvallisen toiminnan ampumatapahtumassa, ammunnassa käytettävät komennot sekä ammunnan perusteet.

Lisäksi kurssilla opetetaan pistoolin ja kiväärin purkaminen ja kokoaminen asehuoltoon liittyen.

Kurssi soveltuu ammunnasta kiinnostuneille 18 vuotta täyttäneille naisille.

Kurssille osallistumiselle ei ole etukäteisvaatimuksia, kiinnostus ammuntaan riittää. Koulutus tapahtuu sisätiloissa. Lounas syödään varuskuntaravintolassa. Kurssille hyväksytyille lähetetään kurssi-info noin viikkoa ennen kurssiajankohtaa.

Koronaa koskien MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla opetellaan rynnäkkökivääri- ja pistooliammunnan perusteet sisäampumasimulaattoriympäristössä. Tavoitteena on ampua molemmilla aseilla asetuksen koulutusohjelman mukaiset ammunnat 1-3. Asetuksen koulutusohjelma on linkkitiedostona.

Osallistumismaksu kattaa lounaan ja tapaturmavakuutuksen.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97