Paikallisjoukkojen asekäsittelyn jatkokurssi, ASE 2 (rynnäkkökivääri)

Ajankohta 25.11.2022 - 27.11.2022
Aika 17.00
Paikkakunta Keuruu
Ilmoittautumisaika 15.6.2022 11.57 - 1.11.2022 17.00

Kurssilainen tietää rynnäkkökiväärin käytön paikallisjoukkojen eri tilanteissa, osaa säätää, käsitellä ja käyttää henkilökohtaista taisteluvarustusta sekä hallitsee henkilökohtaisen aseen (kivääri) käsittelyn turvallisesti ja tehokkaasti.

Maakuntakomppanioihin ja muualle paikallispataljoonaan sijoitetut reserviläiset ja sijoituskelpoiset reserviläiset, jotka ovat suorittaneet ASE 1-kurssin. Ammunnat toteutetaan kiväärein.

Kurssi on jatkokurssi ASE1 käyneille ampujille, joilla on riittävä asekäsittelytaito sekä fyysinen kunto harjoitukseen osallistumiselle. Ammunnat toteutetaan puolustusvoimien aseilla.
Kurssilaiset ilmoittautuvat suoraan Keuruun ampumaradalla ja osallistujien henkilöllisyys tarkastetaan virallisesta henkilötodistuksesta (kuvallinen henkilötodistus, passi). Myös voimassa-oleva ajokortti kelpaa.

Kurssilla harjoitellaan aseen käyttöä, ensin "kylmänä" ja riittävän osaamistason saavuttamisen jälkeen kovilla patruunoita käyttäen todetaan saavutettu osaamistaso.

Tarkempi päiväohjelma ja ohjeet lähetetään kurssille hyväksytyille. Kyssille hyväksymisestä tulee erillinen viesti sähköpostiin, joten tarkasta yhteystietojesi oikeellisuus. Muista seurata myös postiosoitteesi "roskapostikansiota".

Pvm Klo Aihe Vastuuhenkilö
25.11.
17.00 Ilmoittautuminen Vääpeli
20.00 Kylmäharjoittelu Pääkouluttajat

26.11.
08.00 Oppitunnit Pääkouluttajat
10.00 Ammunnat Pääkouluttajat

27.11.
08.00 Ammunnat Pääkouluttajat
12.00 Radan maalilaitteiden
purku ja siivous Vääpeli
16.00 Päätösoppitunti,
palauteiden jako Kurssinjohtaja, kouluttajat

60,00 EUR
Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, harjoitukseen liittyvät ruokailut, vakuutusturva, suojavaatetus ja -varustus.

Keuruun Ampumaurheilukeskus
Ampumaradantie 161