Meripuolustustietoutta naisille, Upinniemi

Paikkakunta Upiniemi
Ilmoittautumisaika 10.4.2022 11.48 - 6.8.2022 8.00

Meripuolustustietouden lisääminen.
Kurssilainen saa tietoa Meripuolustuksesta eilen ja tänään, tutustuu Upinniemen varuskunnan alueen historiaan paikan päällä. Kurssilla sovelletaan linnakeveneitä kulkemiseen.

Kurssi sopii varuskuntaan, linnakeveneisiin sekä meripelastuksen toiminnasta kiinnostuneille naisille. Alle 18-vuotiaalla tulee olla huoltaja mukana. Meripuolustuspiirin tarjoama koulutus Meritietoutta naisille kurssi on naisille kohdennettua tietoa lisäävää koulutusta, joka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Koulutus toteutetaan osin rastikoulutuksena.

Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Epätasaisessa maastossa liikkumiseen ja linnakeveneisiin nousemiseen sopiva, sään mukainen vaatetus sekä jalkineet ja riittävä kunto alueella liikkumiseen.
Koulutuspäivänä tarjotaan kevyt retkilounas ja kahvit/munkit. Tarjoamme lounaan, emme voi kuitenkaan toteuttaa erityisruokavalio toiveita. Omia eväitä ja oma juomapullo suositellaan ottamaan oman mukaan.
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.
12 henkilöä mahtuu ko alukseen, mutta on mahdollista, että saamme aluksen, johon mahtuu 28 henkeä. Täten ensimmäiset 12 otetaan vastaan ja loput siirretään jonotukseen.

Kurssilainen saa tietoa Meripuolustuksesta eilen ja tänään, tutustuu Upinniemen varuskunnan historiaan paikan päällä. Kurssilla sovelletaan linnakeveneitä kulkemiseen.
Koulutus toteutetaan osin rastikoulutuksena.
Aikataulu:
klo 8.15 - 8.30 Kurssin avaus, esittely, turvallisuussuunnitelma
klo 8.30 - 12.00 Venematka Upinniemeen
klo 12.00 - 15.30 Lounas ja tutustuminen Upinniemen varuskunnan alueeseen.
klo 15.30 - 16.00 Kahvit ja munkit, tauko
klo 16.00 - 20.00 Venematka Lyypekin venelaituriin Helsinkiin.
klo 20.00 - 20.20 Kurssin loppupalaute ja kotiutus

Upinniemi