Lentopelastajan perehdytyskurssi naisille (SAR Keski-Suomi 22)

Ajankohta 10.6.2022 - 12.6.2022
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 19.4.2022 15.04 - 10.6.2022 16.00

Kurssilainen tuntee Suomen lentopelastustoiminnan toimijat ja tehtävät, sekä ilmailun säädöksiin liittyvät keskeiset asiat, jotka vaikuttavat koulutettaviin laitteisiin ja lentopelastustoimintaan. Lisäksi kurssilainen tietää lentopelastajalta vaadittavat tiedot ja taidot sekä lentoturvallisuuden perusteet.

Soveltuu erityisesti lentopelastustoiminnasta kiinnostuneille.
Ikäraja tälle kurssille on 18 vuotta.

Kurssi liittyy osana SAR Keski-Suomi 22 -valmiusharjoitusta. Kurssilla on mahdollisuus tutustua todelliseen lentotoimintaan lentokone-, drone- ja moottorivarjoliidinympäristössä. On hyvä huomioida, että tyypillisen etsintätehtäviin käytetyn Cessna C172 -koneen takaistuinten tilat ovat henkilön pituuden suhteen rajoitetut, ja nelihenkisen miehistön yhteismassa saa olla varusteineen maksimissaan 320 kg.

Osallistuthan kurssille terveenä. Kurssilla noudatetaan vallitsevia koronasuosituksia ja rajoituksia. MPK:n ilmapuolustuspiiri ilmoittaa mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilaisia ei varusteta, joten varaathan mukaasi sään mukaisen vaatetuksen ja yöpymisvarustuksen.

Ohjelmassa mm.
- Ilmapuolustuspiirin ja Suomen Lentopelastusseuran esittely
- Toiminta lentokentällä koneen läheisyydessä
- Lentoetsintä
- VIRVE:n käyttö
- Karttamerkit ja kartan luku.

Kurssille voidaan ottaa maksimissaan 8 naista.

Kurssimaksu sisältää opetuksen, ruokailut ja vakuutuksen. Kurssia tuetaan säätiövaroin.

Kokouskeskus Falco
Kerhotie 4
41160 Tikkakoski

Kurssin johtaja Sirkku Laurila