HAVU22-harjoitus: Ryhmän hajautettu taistelu

Ajankohta 5.8.2022 - 7.8.2022
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 18.4.2022 21.40 - 14.7.2022 12.00

Kurssilla tavoitteena on päivittää osallistujien tiedot ryhmän hajautetusta toiminnasta ja kerrata taistelijan perusaseiden (rk, kesko, kv viuhkap) käyttö.
Kurssin päätyttyä osallistujat tietävät tarvittavat perusteet ja osaavat toteuttaa ryhmän iskun kohteelle.

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille.

Kurssi kuuluu yhtenä kurssina HAVU22-harjoitukseen. Kurssi toteutetaan yhdenjaksoisena viikonlopun kestävänä sotilaallisia valmiuksia palvelevana peruskurssina.

Majoitus ja ruokailut järjestetään pääosin maastossa. Kurssi varustetaan tarvittavalla kenttä- ja taisteluvarustuksella. Et välttämättä tarvitse kurssille mukaan muuta kuin henkilökohtaiset hygieniavälineet.

Koronaa koskien MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla kerrataan erilaisten miinojen ja panosten käyttö ja asentaminen sekä jääkäriryhmän väijytyksen rakenne ja ryhmän toiminta väijytyksen aikana.

Pe 5.8. klo 16-21
- Ilmoittautuminen klo 16 mennessä
- Varustaminen
- Aloituspuhuttelu

La 6.8. klo 07-21

Su 7.8. klo 07-14
- Varusluovutus klo 13
- Palautekeskustelu ja kurssin päättäminen klo 14.

Maksuton kurssi

Kainuun prikaati