Kotiseutuharjoitus: Johdon kurssi

Paikkakunta Savonlinna
Ilmoittautumisaika 18.5.2022 9.00 - 31.7.2022 23.00

Kyettävä johtamaan kotiseutuharjoitus.
Kurssilainen osaa soveltaa aiemmin oppimaansa ja syventää johtamisen tietoja ja taitoja harjoituksessa. Lisäksi kurssilainen ymmärtää huomioida keskeiset turval-lisuustekijät harjoituksen onnistumiseksi.

Harjoituksen organisaatiossa toimivat: harjoituksen johto, toimistojen päälliköt, toimistojen vastaavat, ensiapuhenkilöstö ja kaikki tukitehtävissä toimivat

Kotiseutuharjoituksissa yksittäiset kansalaiset, eri vapaaehtoistoimijat, kohdennettuun tehtävään koulutetut yksiköt sekä hälytysryhmät voivat tulla kouluttautumaan ja harjoittelemaan yhteistoimintaa muiden toimijoiden kanssa.

Kurssin ilmoittautumispaikka on Kellarpellon koulu Savonlinnassa. Kurssipaikan osoite on Kellartie 63, 57710 Savonlinna.

Varaa mukaan oma säänmukainen vaatetus, jolla selviät ulkona tapahtuvissa koulutuksissa. Ota myös mukaasi kurssille kuvallinen henkilöllisyystodistus, henkilökohtaiset hygieniavarusteet ja mahdolliset lääkkeesi.

Majoittuminen on sisätiloissa oleva tilapäismajoitus. Kurssilaisille jaetaan makuupussit ja telttapatjat. Kurssilla on mahdollisuus myös majoittua kotona.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään 2 viikkoa ennen kurssia kurssikirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) tapaturmavakuutus on voimassa harjoituksen ajan harjoitusalueella. Matkat jokainen tekee omalla vastuullaan. Ilmoita HETI kurssinjohtajalle tai MPK:n henkilökuntaan kuuluvalle kurssilla sattuneesta tapaturmasta.

Mahdollinen koronan vaikutus: MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla toteutetaan harjoitus yhdessä muiden toimijoiden kanssa sekä vastataan oman tehtävänkuvaan liittyvien asioiden organisoinnista ja toteuttamisesta.

Maksuton kurssi

Kellarpellon koulu, Savonlinna
Kellartie 63
57710 Savonlinna