TOIMIJA NIINI22 Kurssivääpelikurssi

Kesto 2,5 vrk
Paikkakunta Niinisalo (Kankaanpää)
Ilmoittautumisaika 1.5.2022 19.58 - 14.8.2022 21.00

Kurssin jälkeen kurssivääpelin tulee ymmärtää oma roolinsa kurssin ja kurssinjohtajan tukemisessa. Kurssin tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen kurssilainen omaa riittävät tiedot ja taidot suunnitella ja toteuttaakseen MPK:n kurssin tuki- ja huoltotoimet sekä toimia MPK:n kurssivääpelinä.

Kurssin jälkeen kurssilainen

Ymmärtää (osaa)
– toteuttaa, johtaa ja suunnitella MPK:n kurssin tukitoimet, asiakirjahallinnon ja huollon
– huomioida roolinsa onnistuneen koulutustapahtuman toteutuksessa
– laatia huollon osuudet kurssin toteuttamissuunnitelmaan ja toimeenpanna sen
– laatia kurssin aloituspuhutteluun ”huollon osuudet” tiedoksi kouluttajille ja kurssilaisille
– kurssivääpelin apulaisen ja kurssin toteuttamiseen tarvittavan huoltohenkilöstön perehdyttämisen ja valmentamisen
– kurssin toteuttamiseen tarvittavien materiaalien, ajoneuvojen, tilojen ja muonituksen hankintaan osallistuminen
– kurssin lähijakson huollon ja yleisjärjestelyiden johtamisen ja toiminnan valvonnan
– huomioida erilaiset turvallisuus- ja maineriskit toiminnassaan

Muistaa (tuntee)
– kurssin tukipyyntöön liittyvän prosessin ja oman roolinsa tukipyynnön laatimisessa
– erot kurssinjohtajan ja kurssivääpelin roolinsa välillä kurssin koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa

Kurssin kohderyhmänä ovat sitoutuneet tai sitoutumista harkitsevat MPK:n ja jäsenjärjestöjen toimijat tai kouluttajat, jotka ovat kiinnostuneet MPK kurssivääpelin tehtävistä. Valintoja tehdessä voidaan huomioida muukin osaaminen. Tällöin kyseeseen tulee vastaavan tiedon ja osaamisen hankkiminen ammatin, siviiliosaamisen tai muiden yhteistoimintaosapuolten järjestämistä koulutuksista.

Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Yleisiä ohjeita osallistujille löydät seuraavan linkin takaa:

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena, joka käsittää etäjakson sekä viikonlopun kestävän lähijakson. Lähijakson aikana voidaan valmistella etukäteen määritetyn kurssin tuki- ja huoltotoimia.

Kurssi alkaa klo 9.00. Kurssin ohjelma tarkentuu myöhemmin.
1. päivä on koulutuspäivä ja 2. päivänä palautetaan ToimijaNiinin kurssien materiaali varastoille.

Kurssi on osallistujille maksuton.

PorPr, Niinisalo
Varuskunnantie 112