Taistelupelastaja 2/2 (TCCC)

Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 28.4.2022 9.46 - 27.5.2022 18.00

Kurssin jälkeen kurssilainen:
- Osaa tunnistaa peruselintoimintojen häiriön maasto olosuhteissa. Osaa pitää haavoittuneen taistelijan lämpimänä. Osaa Taistelupelastajan lääkehoidon keinot ja evakuointimenetelmät.
- hallitsee cABCDE tutkimusmenetelmän periaatteen ja käytön soveltavissa tilanteissa. Hallitsee henkeä uhkaavan verenvuodon hallinnan eri tilanteissa.

Kurssi soveltuu Taistelupelastaja 1/2 kurssin hyväksytysti suorittaneille.

Kurssilla syvennytään taistelupelastajan toimintaan soveltavilla harjoituksilla. Harjoitellaan kiristyssiteen laittamista itselleen ja toiselle, sekä erilaisten sidosten tekemistä. Harjoitellaan evakuointia eri menetelmillä.

Soveltuva jatkokoulutus: kenttäsairaanhoidon kurssit 1. ja 2.

Sisältö ilmoitetaan lähemmin.

Kurssi on maksuton osallistujalle.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa 21 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.
Maksuttomilla kursseilla peritään 40 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Porin Prikaati
Porilaistie 1